به گزارش ایرنا، عطا الدین قاسمی روز یکشنبه در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت استان با موضوع حقوق شهروندی در نظام اداری، اظهار داشت: هدف از تشکیل این کمیته و ابلاغ برنامه ها و مصوبه های متعدد به دستگاه ها، ارائه خدمات رسانی مناسب به مراجعه کنندگان در کوتاه ترین زمان با حفظ کرامت انسانی است. وی افزود: کارمندان دولت باید به این باور برسند که خادم ملت هستند، از این رو برای رفع مشکلات و جلب رضایت آنان خدمات مورد نظر را به صورت مطلوب ارائه کنند، همچنین در این راستا درصورتی که مشکلاتی در دستگاه ها وجود دارد باید رفع شود.
وی با بیان این که هر دستگاهی بر اساس وضعیت خدمات خود باید میز خدمت را تعریف کند گفت: میز خدمت در هر دستگاهی باید راهنما و پاسخگوی مراجعه کنندگان باشد تا مردم با رضایت مندی خدمات را دریافت کنند.
قاسمی ادامه داد: استاندار قم توجه ویژه ای به دیدار های مردمی و جلب رضایت مردم در پاسخگویی به مشکلات آنان را دارد و از این امر استقبال می کند.
وی تاکید کرد: باید فرهنگسازی شود تا دستگاه ها و مدیران پاسخگوی مردم باشند، از این رو مدیران باید دیدارهای مردمی را در دستور کار قرار دهند و این کار را به معاونان خویش واگذار نکنند.
قاسمی با اشاره به این که دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم به عنوان دبیر ستاد حقوق شهروندی قم است گفت: در خصوص رعایت حقوق شهروندی در نظام اداری شاخص هایی تعیین و به دستگاه ها ابلاغ شده است و بازرسان نیز در این خصوص عملکرد دستگاه ها را ارزیابی خواهند کرد.

**رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم نیز در این جلسه گفت: 150 مورد خدمات فنی از طریق این سازمان ارائه می شود که بخشی از این خدمات به صورت الکترونیک صورت می گیرد.
محمد رضا طلایی گفت: گستردگی های فعالیت در سازمان جهاد کشاورزی بسیار بالاست که در این راستا سعی شده مبحث رعایت زمان و راهنمایی مراجعه کنندگان در دستور قرار گیرد تا افراد به اشتباه مسیر اضافه را در دریافت خدمات طی نکنند.

** رئیس گروه نوسازی و اداری سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم نیز گفت: یک هزار و 452 فرایند خدمات رسانی دستگاه های دولتی شناسایی شده که خدمت های الکترونیک آن مشخص شده است.
احمد محمدرضایی افزود: از ابتدای امسال 22 مورد خدمات الکترونیک به دستگاه ها ارائه شده است.
وی با اشاره به این که بعضی از دستگاه های اجرایی قم از طریق میز خدمت مشغول ارائه خدمات می باشند گفت: سایر دستگاه ها که محل مراجعه مردم هستند نیز باید برای راهنمایی مراجعه کنندگان میز خدمت تعریف کنند.
وی تاکید کرد: در راستای ایجاد هماهنگی و انسجام در انجام فعالیت ها و جلوگیری از موازی کاری در زمینه اجرای بهینه برنامه های حقوق شهروندی، تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری با 11 بند جهت اجرا برای دستگاه ها ابلاغ شده است.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه ها باید عملکرد خویش در این زمینه را ارائه کنند تا مورد ارزیابی قرار گیرد، ضمن این که بازرسان نیز از نحوه فعالیت دستگاه ها در خصوص دستورالعمل میز خدمت به صورت حضوری و الکترونیکی بازدید خواهند کرد.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.