به گزارش  ایرنا ، هدایت شهامت روز یکشنبه در جلسه کمیسیون رفع تداخل اراضی استان اردبیل در خلخال افزود: از این میزان ۲ هزار و ۹۰ هکتار مربوط به خلخال بوده و ۳۱۰ هکتار نیز در شهرستان کوثر واقع شده است.

او اظهار داشت: از مجموع ۳۲ هزار و ۴۰ هکتار از اراضی مطالعه شده برای رفع تداخل در جنوب استان اردبیل ۲۲ هزار و ۵۲۰ هکتار در ۱۰ پلاک مربوط به شهرستان خلخال و ۱۰ هزار و ۵۲۲ هکتار در قالب ۱۰ پلاک منطقه کوثر واقع است.

وی با بیان اینکه پیش از این نیز با رای کمیسیون رفع تداخل استان چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی تحت مدیریت این اداره جدا و به کشاورزان خلخال واگذار شده، اظهار داشت: با اجرای طرح رفع تداخل علاوه بر حل اختلاف بین منابع طبیعی و کشاورزان زمینه برای رونق و توسعه کشاورزی در مناطق مختلف استان اردبیل فراهم شده است.

یاور میرزایی ، رئیس اداره امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر ۴۵ هزار هکتار از اراضی  ملی خلخال برای رفع تداخل در سطح ۹۸ پلاک در حال مطالعه بوده و با پایان آن بخش مهمی از این اراضی آزادسازی شده و در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از مجمع مصوبات جلسات کمیسیون رفع تداخل استان اردبیل به اراضی مورد اختلاف شهرستان‌های خلخال و کوثر در جنوب این استان تخصیص یافته ، افزود: با تسریع در رفع تداخل رتبه ۳۰ این استان در سال گذشته به ۱۲ کشور در این زمینه ارتقا یافت.

فرماندار خلخال هم از تشکیل نخستین جلسه شهرستانی کمیسیون رفع تداخل استان در خلخال قدردانی کرد.

فریدون بابایی گفت: با واگذاری بخشی از اراضی کشاورزی تحت مدیریت منابع طبیعی به کشاورزان شهرستان علاوه بر حل اختلاف و افزایش سطح رضایتمندی از عملکرد دولت زمینه برای توسعه ورونق کشاورزی و بازگشت روستاییان مهاجرت کرده به سایر مناطق به زادگاه خود و پرداختن به کار کشاورزی فراهم شده است.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.