حسین تاریخی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار داشت: مخاطب انجمن های اسلامی، دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم هستند که در حال حاضر در بیش از ۱۳ هزار مدرسه کشور  فعال شده است.

وی افزود: در هر مدرسه از سه نفر تا ۱۵۰ نفر عضو اتحادیه انجمن ها هستند که هم اکنون در مجموع تعداد اعضای این انجمن ها به ۴۵۰ هزار دانش آموز رسیده است.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی کشور یادآور شد: این دانش آموزان به صورت مشارکتی برای اتفاقات فرهنگی در مدرسه خود برنامه ریزی کرده و در واقع یک اتفاق مدیریتی در سن خود را در محیط مدرسه تجربه می کنند.


مدرسه انقلاب و تحقق آرمان های انقلاب
 
وی یکی از برنامه های محوری این اتحادیه را برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب اعلام کرد و گفت: آشنایی دانش آموزانی که تصور عینی از انقلاب ندارند را با آرمان های نظام از جمله اهداف تشکیل این انجمن ها است.

تاریخی یادآور شد: در همین راستا چند سالی است که برنامه مدرسه انقلاب در دهه فجر در مدارس برگزار شده و مهمترین ماموریت آن روایتگری انقلاب است.

وی با بیان اینکه سال گذشته این نمایشگاه در بیش از چهار هزار مدرسه کشور برپا شد و دانش‌آموزان نسل امروز به روایتگری و بیان اهداف و آرمان‌های انقلاب پرداختند.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی کشور به برنامه های این اتحادیه در ایام تابستان اشاره کرد و گفت: برگزاری اردوهای دوره ای آموزشی و اردوهای جهادی از جمله برنامه های ما برای ایام تابستان است.

وی اظهار داشت: اردوهای جهادی تابستان امسال با محوریت اعزام به شهرهای آق‌قلا و پلدختر و مشارکت دانش آموزان در بازسازی مناطق سیل زده است.

تاریخی اضافه کرد:  همچنین امسال یکی از برنامه های ما این است که حضور دانش آموزان اهل تسنن از جمله استان کردستان را در اتحادیه تقویت کنیم.

انجمن های اسلامی دانش آموزی در ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۵۸ به فرمان رهبر کبیر انقلاب در کشور تاسیس شد.

۷۳۴۸ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.