به گزارش ایرنا، مهرالله رخشانی مهر روز شنبه در آیین افتتاح مدرسه 6 کلاسه خیرساز در شهرستان گرمسار استان سمنان، افزود: سرانه فیزیکی آموزشی کشور قبل از انقلاب 1.5 متر مربع به ازای هر دانش آموز بود که این رقم اکنون به 5.2 رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب برای ساخت مدارس با اجرای طرح شهید رجایی برنامه ریزی شد و برای پیشبرد این اهداف همکاری دولت و خیّران در 40 ‌سال گذشته بسیار قابل توجه و ارزشمند بوده است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای رفع محرومیت زدایی در کشور اقدام های ارزشمندی انجام شد که آحاد مردم قدردان دستاوردهای این نظام ارزشی هستند.
وی تاکید کرد: اکنون 30 درصد از مدارس و فضاهای آموزشی کشور فرسوده است که باید برای بهسازی و بازسازی این واحدها از سوی دولت و خیران همت شود.
رخشانی مهر تصریح کرد: در سال 95 و 96 بیش از 90 درصد مدارس ساخته شده در کشور با همکاری خیّران بوده است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: اکنون بخش قابل توجهی از مدارس کشور در اختیار دانشگاه های فرهنگیان و پیام نور است که این فضاهای آموزشی باید دوباره در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.
رخشانی مهر تصریح کرد: یکهزار و 100 مدرسه با همکاری بنیاد برکت در سال های گذشته در کشور ساخته شد که این رقم برای رفع مشکلات زیرساختی در حوزه آموزشی ایران بی نظیر است.
وی اضافه کرد: تغییر کاربری فضای آموزشی تحت مالکیت آموزش و پرورش به دیگر دستگاه های اجرایی با وجود آمار قابل توجه مدارس تخریبی کشور به هیچ عنوان معنا ندارد و مسئولان برای رفع این چالش برنامه ریزی کنند.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: همکاری خیّران در ساخت مدرسه و فضای آموزشی بسیار ارزشمند است که باید با تمام قوا این همکاری ها ادامه یابد.
در این آیین غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، داریوش طاهری فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان گرمسار حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، مهرالله رخشانی فر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به منظور افتتاح مدرسه 6 کلاسه مسلم بن عقیل(ع) گرمسار، کلنگ زنی مدرسه بدر ایوانکی، بازدید از پژوهش سرای گرمسار، کلنگ زنی مدرسه شیخ مفید گرمسار، بازدید از دبستان سمیه آرادان و شرکت در چند نشست تخصصی در برنامه یک روزه به استان سمنان سفر کرده است.
در استان سمنان 793 فضای آموزشی، پنج هزار و پنج کلاس درس به مساحت 653 هزار و 934 متر مربع وجود دارد، 41 درصد کلاس های درس این استان نیازمند مقاوم سازی و 36 درصد مدرسه ها تخریبی است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.