فرزاد تیموری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در این چهل سال یکهزار و 692 مدرسه تازه تاسیس در استان ساخته شده است، افزود: مدارسی که قبل از سال 1357 ساخته شده بود، بیشتر ناایمن و سازه آنها از نوع خشت گلی بود.
وی ادامه داد: 60 درصد از این مدارس فرسوده، تخریب و بازسازی شد و متناسب با سازه روز به چرخه آموزش برگشت و 40 درصد دیگر نیز تعمیر، بازسازی و در برابر حوادث مقاوم سازی شد.
تیموری با بیان اینکه استانداردسازی در مدارس استان اعمال شده است، عنوان کرد: 70 درصد از مدارس استان از سیستم گرمایشی شوفاژ و پکیج استفاده می کنند و 30 درصد دیگر نیز دارای سیستم گرمایشی بخاری گازی استاندارد، برقی و برقی تابشی هستند.
مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس همدان اظهار داشت: قبل از انقلاب تعداد مراکز پرورشی، فرهنگی، ورزشی و کانون بسیار کم بود اما حالا با افزایش ردیف بودجه، تعداد این مراکز برای استفاده دانش آموزن افزایش یافته است.
وی گفت: با سیاست های در نظر گرفته شده امکان مشارکت خیران مدرسه ساز افزایش یافت و مجمع خیران مدرسه ساز از سال 1377 کار خود را در استان آغاز کرد.
تیموری با بیان اینکه مشارکت خیران مدرسه ساز هر سال رو به رشد است افزود: بر اساس آخرین آمار بیش از 40 درصد از مدارس استان توسط خیران مدرسه ساز ساخته شده است.
وی تاکید کرد: در 30 سال گذشته خیران مدرسه ساز نزدیک به 2 هزار و 100 میلیارد ریال کمک نقدی کرده و تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان را انجام داده اند.
مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس همدان با اشاره به بهره برداری از 25 طرح در دهه فجر افزود: این طرح ها با اعتبار 130 میلیارد ریال به بهره برداری می رسند.
وی اظهار داشت: این طرح ها با زیربنای 17 هزار و 53 متر مربع شامل 133 اتاق و کلاس درس می شوند.
در سال تحصیلی جاری نزدیک به 287 هزار دانش آموز در مدارس همدان تحصیل می کنند.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.