سید مادح حسامی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این میزان بیشترین مقدار جوجه ریزی در سال های گذشته است، اظهار داشت: با این میزان جوجه ریزی که اول فروردین امسال در واحدهای مرغداری انجام گرفته بیش از هفت هزار و 200 تُن گوشت سفید وارد بازار مصرف می‌شود.
وی افزود: برای تداوم این میزان تولید نوبت دوم جوجه ریزی در سال جاری به همین میزان هم اکنون در حال انجام است و تولید آن تا پایان ماه مبارک رمضان عرضه می شود.
حسامی اضافه کرد: محصول جوجه ریزی فروردین امسال اکنون در بازار عرضه می شود که با توجه به برنامه ریزی انجام شده در ماه رمضان هیچ گونه کمبود و محدودیتی در توزیع مواد پروتئینی در کردستان نخواهیم داشت.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ماهیانه حدود سه هزار و 500 تُن در استان مصرف گوشت سفید داریم که تولید در حدود هفت هزار تُن است که سه هزار و 500 تن تولید مازاد به استان های کرمانشاه و تهران فرستاده می شود.
به گزارش ایرنا، کردستان هر سال قادر به تولید 75 هزار تُن گوشت سفید است که با این میزان تولید علاوه بر تامین 40 هزار تُن مصرف خود، 35 هزار تُن تولید مازاد را به 12 استان دیگر صادر می کند.
در حال حاضر تعداد 727 واحد مرغ گوشتی در کردستان با ظرفیت حدود 14 میلیون و 459 هزار و 400 قطعه در دوره و حدود 58 میلیون قطعه در سال با توان تولید 100 هزار تُن گوشت مرغ در حال فعالیت است.
13 واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت 330 هزار قطعه و 13 واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت 555 هزار قطعه در استان دارای پروانه هستند.
یک کارخانه جوجه کشی با ظرفیت 2 میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار و با توان تولید 20 میلیون قطعه جوجه یکروزه در سال نیز در کردستان فعال است.
همچنین 6 کشتارگاه صنعتی مرغ با ظرفیت 16 هزار قطعه در ساعت، 15 کارخانه اختصاصی خوراک طیور به ظرفیت سالیانه 360 هزار تُن، چهار واحد ذرت خشک کنی به ظرفیت 62 هزار تُن و نیز سه واحد فرآوری کود مرغی به ظرفیت 50 هزار تُن در سال در قالب صنایع مرتبط با مرغداری در این استان وجود دارد.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.