حسین اصغرزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از گوشت قرمز، مرغ، شکر و روغن به عنوان اقلام اساسی که زیاد مصرف می شود، نام برد و افزود: پیشتر اقدامات برای تامین و توزیع به اندازه نیاز این کالاها از طریق نهادهای متولی همچون جهاد کشاورزی و غله انجام شد تا در این زمینه با کمبودی مواجه نباشیم.
وی ادامه داد: روزانه 180 تا 200 تن میزان مصرف مرغ در استان مازندران است که اکنون فراتر از این میزان در بازار استان توزیع می شود.
رئیس بازرسی سازمان صمت مازندران گفت: این عرضه بیشتر مرغ در بازار مازندران باعث شده تا قیمت این کالا شکسته شود و حتی ارزانتر از قیمت مصوب دولت عرضه شود.
وی اضافه کرد: در حالیکه قیمت مصوب مرغ 115 هزار ریال در هر کیلوگرم است اما در بازار به قیمت 110 هزار ریال فروخته می شود و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.
اصغرزاده همچنین از اختصاص سهمیه 140 تنی گوشت قرمز اخیرا به استان مازندران خبر داد و گفت: با اعلام قیمت ، این میزان گوشت روانه بازار می شود تا نیاز مردم در این زمینه نیز مرتفع می شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه با توجه به قرار داشتن در ماه رمضان و درپیش بودن فصل گرم سال میزان مصرف شکر افزایش می یابد، افزود: ماهانه هفت هزار تن شکر وارد مازندران و توزیع می شود که این رقم اکنون افزایش یافته است.
وی قیمت مصوب کنونی شکر را 34 هزار ریال در هر کیلوگرم اعلام کرد و افزود: تلاش ها بر این است تا سهمیه شکر به استان مازندران افزایش یابد تا به سطح میزان مورد نیاز مصرف این کالا برسیم.
رئیس بازرسی سازمان صمت مازندران تاکید کرد: میزان روغن خوراکی مورد نیاز برای مردم در استان تامین است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و تنها اندکی کمبود در زمینه قوطی ها روغن جامد با وزن بالا را داریم که بزودی مرتفع خواهد شد.
وی افزود: بازرسان این سازمان با حضور در بازار و نظارت بر فعالیت صنوف هرگونه گرانفروشی و احتکار کالاها را کنترل می کنند که خوشبختانه تاکنون موردی از احتکار در این استان مشاهده نشده است.
اصغرزاده در خصوص کمبود برخی کالاها در برهه زمانی خاص گفت که متاسفانه برخی شایعات و دامن زدن به برخی اخبار باعث می شود تا مردم از ترس کمبود و یا نبود کالا مبادرت به خرید بیش از حد کالا بکنند و این تقاضاهای کاذب باعث بروز صف های طولانی مقابل برخی صنوف شده بود.
وی خاطرنشان کرد : مردم استان مازندران مطمئن باشند که کالاهای اساسی به اندازه نیاز در بازار موجود است و با تدابیر اندیشیده شده از سوی ستاد تنظیم بازار کمبودهای احتمالی رفع می شود.
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.