به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز شنبه به مناسبت هفته تربیت اسلامی در دیدار اعضای شورای تربیتی آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر ضرورت مقابله با توطئه دشمنان و ایستادگی در مقابل شیطنت های آنان اظهار داشت: یکی از راه های مقابله با این توطئه ها، تربیت نیروهای آگاه و در طراز انقلاب و آرمان های نظام است.
وی افزود: نیروهای تربیت شده ما باید دارای روحیه انقلابی، معنوی گرا، آرمان خواه، روحیه جهادی و حماسی، استکبار ستیز، استقلال طلب، مردمی و عدالت خواه باشند و امروز دشمنان تلاش می کنند که این روحیات را از جوانان ما بگیرند و ذهنیت را عوض کرده و به تحریف موضوعات بپردازند.
نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری باید به تربیت نیروهای جوان توجه شود، اضافه کرد: امور تربیتی بسیار مهم است و در برهه ای از زمان این مساله مورد توجه جدی قرار نگرفته است.
وی تربیت، تعلیم و علم آموزی بر اساس حکمت را سه مولفه مهم در اسلام دانست و بر توسعه علم پژوهش محور و بهره گیری از علم بر مبنای حکمت تاکید کردند.
آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه توجه به تربیت اسلامی، موجب رستگاری انسان در دنیا و آخرت می شود، گفت: با تربیت الهی و اسلامی، انسان می تواند به درجات والای حیات دست پیدا کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این دیدار افزود: یکی از برنامه های راهبردی استان، توجه به مقوله تربیت و تاکید بر این موضوع در جلسات مدیران و روسای آموزش و پرورش و مدیران مدارس است چرا که در اولویت قرار گرفتن برنامه های تربیتی موجب تربیت کامل فرد و شهروند خوب می شود.
رشید قربانی اضافه کرد: وجود نیروی انسانی توانا و علاقمند را یکی از مولفه های مهم در راستای پیشبرد برنامه ها و اهداف حوزه پرورشی و فرهنگی است ضمن اینکه این مهم باید از نظر کمی و کیفی در جذب و بکارگیری نیروی انسانی این حوزه مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین بر ضرورت توجه به مسایل تربیتی در فعالیت های مدارس تاکید کرد و اظهار داشت: در مسایل تربیتی و پرورشی، رویکرد توجه به هویت دینی، ملی و ایرانی اسلامی در اولویت استان قرار دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه بر اساس سند تحول بنیادین، رویکرد تمام بخش های آموزش و پرورش، نگاه تربیتی به مسایل مختلف است ضمن اینکه روح سند تحول بنیادین، نگاه تربیتی به فرآیندهای آموزش و پرورش است.
در حال حاضر 29 کانون فرهنگی تربیتی در سطح استان کردستان فعالیت دارند و تاکنون بیش از 37 هزار نفر از دانش آموزان دوره های تحصیلی در فعالیت این مراکز ثبت نام و شرکت کرده اند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.