به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر دوشنبه در نشست شورای سیاست گذاری بنیاد عفاف و حجاب قزوین افزود: عفاف و حجاب از ضروریات و نماد دین به شمار می رود و به همین خاطر مورد هجمه استکبار جهانی قرار گرفته است.
امام جمعه قزوین گفت: عفاف و حجاب یک نماد مهم از دین اسلام است و به همین خاطر مورد هجمه‌های استکباری قرار می‌گیرد و این هجمه‌ها علیه حجاب نشان می‌دهد حجاب فراتر از یک لباس سلیقه‌ای و مذهبی است بلکه رسالت جدی مقاومت اسلامی را بر دوش دارد.
وی از عفاف و حجاب به عنوان یکی از شعائر الهی یاد کرد و گفت: عفاف و حجاب اختصاص به زن یا مرد ندارد بلکه لازم است تمام آحاد جامعه آن را مورد توجه خود قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه بی توجهی به شعائر الهی گرفتاری های زیادی را برای ما به همراه داشته است، اظهار داشت: بسیاری از مشکلات، نفوذ استعمار و پیدایش جریان‌های سلفی و تکفیری از نقطه‌ای آغاز شده که تعظیم شعائر الهی جدی گرفته نشده است.
وی با بیان اینکه حوزه عفاف و حجاب بیشترین لشگر را دارد، عنوان کرد: شورای فرهنگی استان‌ها، ستاد صیانت از عفاف و حجاب، ائمه جمعه و جماعت، لشگر نشر فرهنگ عفاف و حجاب در هر استان هستند و ضروری است با هم افزایی و انسجام سازی در راستای تحقق اهداف حوزه عفاف و حجاب گام برداریم.
آیت‌الله عابدینی تولید برنامه‌هایی با محتوای مناسب را در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مؤثر دانست و گفت: صدا و سیما و رسانه‌ها نقش مهمی در محتواسازی مناسب و قابل ارائه به جامعه در حوزه عفاف و حجاب دارند و باید به درستی از این ظرفیت استفاده شود.
دبیرکل بنیاد عفاف و حجاب کشور نیز در این نشست گفت: مسئولان و مدیران دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی باید بیش از پیش از اختیارات خود برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب استفاده کنند و تنها منتظر مصوبات بالادستی نباشند.
آیت الله محمدحسن اختری بر حمایت همه مسئولان و مردم از بنیاد عفاف و حجاب تاکید کرد و گفت: این بنیاد نهادی مردمی است و همه باید در تمام طول سال در خصوص برنامه های آن پای کار باشند و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را صرفاً به یک هفته متوقف نکنند.
دبیرکل بنیاد عفاف و حجاب کشور تألیف کتاب در حوزه عفاف و حجاب و تولید برنامه‌هایی با این محتوا در صدا و سیما را برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب ضروری خواند.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.