به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز پنجشنبه در نشست کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان اظهار داشت: بهترین جا برای انجام فعالیت ها و گفتمان های دینی حوزه تعلیم و تربیت است و می توان با برنامه ریزی و مشارکت برنامه های اثر گذاری را در این حوزه اجرا کرد.
وی با تاکید بر ضرورت برگزاری دوره های آموزشی و توانمند سازی مدیران، مربیان و مدرسان گفتمان ها، تاکید کرد: این دوره ها در شهرستان ها و مناطق با همکاری حوزه های علمیه و تبلیغات اسلامی برگزار شود.
نماینده ولی فقیه در کردستان خواستار برگزاری دوره های آموزشی برای دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان شد و گفت: در این کمیته باید برای این حوزه نیز برنامه ریزی های لازم انجام شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دوره های آموزشی و توانمند سازی با شرکت یک هزار و 200 نفر از جامعه هدف در سه محور و در 10 شهرستان استان برگزار شد.
رشید قربانی افزود: این دوره ها ویژه مدیران مدارس متوسطه اول دختران و متوسطه دوم پسران با عنوان طرح مبین به منتنسبت چهل سالگی انقلاب و در راستای فعالیت های کمیته همکاری ها برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه از 332 برنامه اجرایی سند تحول بنیادین، 55 برنامه با همکاری کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش عملیاتی می شود، گفت: فعالیت های کمیته همکاری استان باید با لحاظ کردن برنامه های مرتبط تعریف و پیش بینی شده و زمینه اجرای برنامه های آن فراهم شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان نیزبا اشاره به برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش آموزان و فرهنگیان در اسفند جاری اشاره کرد و گفت: مسابقات بخش دانش آموزان روزهای 19 و 20 اسفند و بخش فرهنگیان نیز 21 این ماه در سنندج برگزار می شود.
حجت الله نریمانی افزود: در مجموع یک هزار نفر از دانش آموزان و فرهنگیان در مرحله استانی مسابقات به رقابت می پردازند، که از این تعداد 750 نفر دانش آموز و 250 نفر نیز فرهنگیان هستند.
وی همچنین به رشته های این مسابقات نیز اشاره کرد و گفت: حفظ، قرائت، ترتیل، انشای نماز، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از جمله رشته هایی است که شرکت کنندگان در آن با هم رقابت می کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: بعد از برگزاری مرحله استانی این مسابقات، دانش آموزان و فرهنگیان منتخب برای شرکت در مرحله کشوری اعزام می شوند.
در سال تحصیلی جاری 290 هزار دانش آموز مقاطع سه گانه (ابتدایی، متوسطه اول و دوم) در سه هزار و 800 مدرسه استان کردستان مشغول به تحصیل هستند.
7348 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.