به گزارش ایرنا، استاندار فارس در این مراسم مهر را ماه گشایش اندیشه و فرهنگ خواند و گفت: آینده هر کشور مرهون نظام آموزش و پرورش و چگونگی نگاه مسئولان به این موضوع است.
اسماعیل تبادار افزود: دانش آموزان باید با ذهن پرسش‌گر و اندیشه خلاق و معلمان نیز با مسئولیت‌ پذیری و تکلیف‌ مند در جایگاه خود به وظایف عمل کنند.

**هیچ کلاسی در سال تحصیلی جدید بدون معلم نیست
وی با اشاره به اینکه امسال دغدغه تامین نیرو در آموزش و پرورش وجود داشت، بیان داشت: این مساله با تلاش جمعی همکاران در شورای آموزش و پرورش استان فارس پیگیری شد و هیچ کلاسی در آغاز سال تحصیلی بدون معلم نخواهد بود.
استاندار فارس با تاکید بر اینکه علم آموزی باید همراه با پرورش صورت گیرد، ابراز داشت: امکانات و تجهیزات آموزشی نسبت به گذشته بسیار بهبود یافته است اما تهدیداتی نیز در نظام آموزشی ما شکل گرفته است که ضرورت پرورش را بیش از گذشته نمایان می‌کند.
تبادار عنوان کرد: اولیا فرزندان خود را پاک ‌ترین و بی دغدغه‌ترین محیط که مدرسه است، می‌سپارند و احساس امنیت بیش از پیش باید در مدارس فراهم شود؛‌ همچنین نگاه مسئولان برای پاکسازی جامعه باید به پرورش در مدارس باشد.

** درس خواندن در خدمت آرمان‌های انقلاب باشد
همچنین امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس در این آیین با بیان اینکه جوانان امروز از نظر آگاهی و بینش عمیق‌تر از نسل قبل هستند، افزود: آنچه نوجوانان و جوانان باید دنبال کنند این است که درس بخوانند تا در آینده از این دانش برای آرمان‌های انقلاب استفاده کنند.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام با اشاره به اینکه امسال حدود یک چهارم جمعیت فارس به مدرسه می‌روند، افزود: سایر افراد جامعه تلاش می‌کنند تا این دانش آموزان با آرامش درس بخوانند و بر این اساس درس خواندن باید در خدمت اهداف و آرمان‌های ملتی باشد که برای رسیدن این جوانان به نقطه‌های کمال در کوشش‌اند.
وی ابراز داشت: کشور امروز نیاز دارد که نوجوانان و جوانان با کمال جدیت بایستند و آرمان‌های نسل قبلی را حفظ کنند و به نسل بعد برسانند.
امام جمعه شیراز با اشاره به قرارگرفتن در آستانه 40سالگی انقلاب افزود: برای رسیدن به اهداف انقلاب فرصتی دو نسلی، معادل 60 سال زمان لازم است و امروز در نیمه‌های راه این مسیر هستیم و ادامه این راه به دست نوجوانان و جوانان است.

** 850 هزار دانش آموز در فارس به مدرسه می‌روند
مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این آیین با اعلام اینکه در سال تحصیلی جاری 850 هزار دانش‌آموز در سراسر استان فارس به مدرسه می‌روند، افزود: از این تعداد 88هزار کلاس اولی و 53هزار دانش‌آموز پیش‌ دبستانی در بیش از 8هزار واحد ‌آموزشی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
علی عسکر نجفی بیان کرد: طی چندماه گذشته ستاد بازگشایی مدارس در قالب پروژه مهر فعالیت خود را چندین کمیته آغاز کرد و بازسازی، ترمیم، مرمت فضا و آماده سازی تجهیزات در مدارس صورت گرفت.
وی با بیان اینکه امسال 65هزار نیروی فرهنگی در استان فارس فعالیت می‌کنند، ادامه داد: با توجه به اینکه امسال پایه دوازدهم نظری برای نخستین بار به نظام آموزشی افزوده شده است، با تمهیدات صورت‌ گرفته نیرو‌های مورد نظر برای این پایه تامین شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین با اشاره به موضوع سرویس مدارس گفت: با ‌آنکه امسال ثبت‌ نام سرویس مدارس کمی دیرتر آغاز شده است، امیدواریم در هفته اول مهرماه این موضوع را ساماندهی کنیم.
در ساعات آغازین کاری در اول مهر 97 ترافیک سنگینی بر خیابان های شیراز حاکم بود که مردم این شلوغی را به دلیل بازگشایی مدارس دانستند.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.