به گزارش خبرنگار ایرنا، رحمت صادقی عصر چهارشنبه در مراسم معارفه خود در اظهار داشت: در مسیر این مسئولیت تمام توان خود را صرف ارتقای دانشگاه و آنچه که مصلحت این مرکز علمی باشد انجام می دهم و تسلیم خواست نامعقول هیچ کسی نمی شوم.
وی تعامل را اصلی ترین برنامه خود در پیشبرد امور دانشگاه اعلام کرد و افزود: دانش و فرهنگ 2 ابزار تامین اهداف هر مرکز علمی است که با تعامل مطلوب با کارکنان و اساتید تحقق اهداف مشترک آموزشی را میسر می شود.
رئیس دانشگاه کردستان اعتماد را بنای اساسی کار در محیط آموزشی دانست و اضافه کرد: انتظار داریم تا دولت و وزارت علوم حمایت و پشتیبانی ویژه ای از دانشگاه کردستان داشته باشند چرا که مشکلات این واحد آموزشی در مقایسه با استان های دیگر به مراتب بیشتر است.
صادقی بومی گزینی را تبعیض آموزشی دانست و آن را موجب عدم پیشرفت فرزندان کردستان دانست.
وی با بیان اینکه سرانه جمعیت دانشجویی استان 2 هزار و 700 نفر به ازای 100 هزار مترمربع است، گفت: کردستان در این زمینه در رده های آخر کشور قرار دارد و دانشگاه مسئولیت دارد تا کمبودهای خود را بر طرف کند و در این راه نیازمند حمایت وزرات علوم هستیم.
صادقی تاکید کرد: برای رسیدن به حداقل استانداردها باید بیش از 70 هزار مترمربع فضای آموزشی ایجاد شود تا به دانشگاه های استاندارد نزدیک شویم.
وی تربیت متخصص را سیاست اصلی دانشگاه دانست و افزود: تنها با تولید مدرک نمی توان به نیازهای جامعه پاسخ داد.

**دانشگاهیان مسیر علم و پژوهش را تسریع کنند
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کردستان هم در این آیین اظهار داشت: مسئولیت به معنای امانتداری است و امانتداری کاری سخت است که این امر در دانشگاه اهمیت بسزایی دارد.
حجت الاسلام محرم بیابانی افزود: این اهمیت از بیانات امام راحل نشات می گیرد که دانشگاه را مبدا تحولات جامعه دانستند و صلاح و تباه جامعه را در پیوند با دانشگاه معرفی کردند.
وی در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: یکی از ظرفیت هایی که در این بیانیه مورد توجه قرار گرفته، ظرفیت دانشگاه است که باید مسیر علم و پژوهش را با سرعت طی کند.
رئیس سابق دانشگاه کردستان هم گفت: انتخاب یک کُرد اهل سنت برای ریاست دانشگاه کردستان انتخابی عادلانه و قابل تقدیر از سوی وزرات علوم است.
فردین اخلاقیان با اشاره به تحصیل 10 هزار و 700 دانشجو در این دانشگاه اظهار داشت: این دانشگاه هم اکنون درجه سه است و برای تبدیل به درجه 2 باید تعداد دانشجویان آن به 12 هزار نفر برسد.
وی ارتقای کیفی بعد آموزشی و پژوهشی را از دستاوردهای مهم دوران تصدی مسئولیت خود دانست و افزود: یکی از کارهای ماندگار این دوران، اخذ مجوز تدریس زبان کُردی در دانشگاه کردستان بود.
اخلاقیان اضافه کرد: اولین گروه از دانشجویان ورودی این رشته در سال تحصیلی جاری فارغ التحصیل می شوند و برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نیاز است تا هر چه سریعتر راه اندازی مقطع تدارک دیده شود.
وی با اشاره به موفقیت این دانشگاه در بُعد بین المللی اضافه کرد: همکاری و برگزاری همایش های مشترک با دانشگاه های اقلیم کردستان داشتیم و امیدواریم تعداد دانشجویان خارجی از 200 نفر فعلی به 500 نفر ارتقا یابد.
امروز در مراسمی با حضور مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، بهمن مرادنیا استاندار کردستان، مرادی نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین استانی از خدمات فریدن اخلاقیان تقدیر و رحمت صادقی به عنوان رئیس جدید دانشگاه کردستان معرفی شد.
9937 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.