جشنواره ملی حرکت با هدف ایجاد پیوند بیشتر انجمن های علمی دانشگاه ها با بخش های مختلف کشور به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود که یازدهمین دوره آن بطور رسمی از روز دوشنبه پنجم آذر کار خود را در دانشگاه اصفهان آغاز کرد.
غلامرضا غفاری روز دوشنبه در حاشیه یازدهمین جشنواره ملی حرکت که در دانشگاه اصفهان آغاز به کار کرد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از اهداف اصلی برگزاری این رویداد، نزدیک کردن دانش شناختی و نظری دانشجویان و انجمن های علمی به بخش کاربردی و تقویت ارتباط و پیوند دانشگاه با جامعه، بازار و صنعت است.
وی با اشاره به حضور سازمان ها، صنایع و وزارتخانه های مختلف در این جشنواره اظهار داشت: تلاش ما این است که همه آحاد جامعه را در این جشنواره سهیم کنیم و هر سال هم این حضور نسبت به گذشته بیشتر باشد.
غفاری، جشنواره ملی حرکت را یکی از رویدادهای مهم دانشجویی کشور خواند و گفت: انجمن های علمی، پرشمارترین تشکل های دانشجویی در کشورند که در زمان حاضر 9 هزار و 500 انجمن علمی و 40 اتحادیه دانشجویی علمی فعال در کشور داریم.
وی با بیان اینکه دستاوردهای علمی و پژوهشی انجمن های علمی یکصد دانشگاه کشور در نمایشگاه یازدهمین جشنواره ملی حرکت ارائه شده است، افزود: دانشجویان خارجی شرکت کننده در جشنواره نیز طرح های تحقیقاتی برتر خود را در غرفه بین الملل در قالب پوستر ارائه کرده اند.
معاون وزارت علوم همچنین با تاکید براینکه جشنواره ملی حرکت هر سال مورد ارزیابی و رصد کمبودها و آسیب ها قرار می گیرد، تصریح کرد: انتظار جامعه دانشگاهی این است که چنین رویدادهایی هر سال پربارتر و با نشاط و حضور بیشتر دانشجویان داخلی و خارجی نسبت به دوره های قبل برگزار شود.
به گزارش ایرنا، یازدهمین جشنواره ملی حرکت با حضور حدود 540 مهمان از کشورمان و 85 مهمان از 46 کشور دیگر تا هفتم آذر در دانشگاه اصفهان ادامه دارد.
ارتباط با صنعت، بخش بین الملل و دیپلماسی علمی از ویژگی های برتر و خاص این دوره از جشنواره ملی حرکت است.
یکهزار و 355 اثر از 106 دانشگاه کشور به دبیرخانه یازدهمین جشنواره ملی حرکت ارسال شد که از میان آنها 106 اثر برتر در اختتامیه جشنواره معرفی و تجلیل می شوند.
توسعه هم افزایی علمی ملی و بین المللی و تقویت حوزه های رقابتی و داوری جشنواره بر اساس استاندارد های علمی از راهبردهای اصلی اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این دوره از جشنواره حرکت است.
برپایی نمایشگاه، ایجاد تالارهای گفت و گو، برپایی غرفه های مربوط به صنایع و تشکیل کارگروه های گوناگون از برنامه های این جشنواره است.
6027/3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.