سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ارتقاء کیفیت آموزش از دغدغه های جدی وزارت علوم است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی سید ضیاء هاشمی در دانشگاه ارومیه افزود: امروزه توسعه فضای اموزشی دغدغه جدی وزارت علوم نبوده بلکه ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش ها در دانشگاهها، افزایش دقت و سخت گیری اساتید بر مقالات و پایان نامه های ارائه شده و استفاده بهینه از امکانات موجود و کارافرینی از دغدغه های جدی این وزارتخانه است که نقش موثری در توسعه کشور دارد.

وی با تاکید بر ارتقاء مهارت اموزی در محیط های دانشگاهی تصریح کرد: دانشگاهها باید با ارائه راهکار به سمت رفع مشکلات جامعه و کم کردن بار مشکلات از دوش دولت حرکت کنند.

هاشمی با بیان اینکه آذربایجان غربی کانون همزیستی اقوام و مذاهب مختلف است تصریح کرد: این استان در زمینه تعامل و گفت و گوهای فرهنگی و در ارائه نماد برجسته ای از وحدت در هرزمان پیشگام بوده است.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه تعامل و همزیستی دانشگاهیان با وجود تنوع دیدگاه و تنوع مذهب و فرهنگ نشان از وحدت و همبستگی ملی است اظهار کرد: با تاکید معظم له از هرگونه تبعیض قومی و دینی در دانشگاهها باید اجتناب کرد.

هاشمی با بیان اینکه در وزرات علوم نیازمند تعامل گستره در سطح ملی هستیم افزود: فارغ التحصیلان کشور در سایر کشورها به فعالیت علمی و پژوهشی بپردازند ضرری برای کشور است و باید با ایجاد جاذبه در کشور و محیط های دانشگاهی ، افراد را ترغیب به ادامه فعالیت در کشور کنیم.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بازدهی دانشگاه ها در پرورش نیروی متخصص و کارامد است اظهار کرد: دانشگاهها باید در خصوص مسایل جدی کشور و چالش های موجود راهکار ارائه دهند.

هاشمی با اشاره به اینکه نگاه مان باید در جامعه امروز نسبت قبل به روز شود و برروی نیازسنجی متمرکز شویم اظهار کرد: دانشگاهها، شرکت های دانش بنیان و پارک های علم وفناوری باید با توجه به نیازهای موجود جامعه فعالیت و تولید دانش کرده و مشکل گشای جامعه باشند.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید با ایجاد بستر مناسب حلقه مفقوده بین دانشگاه و صنعت پیدا شده و زمینه پیشرفت کشور فراهم شود.

وی گفت: دانشگاه و دانشگاهیان در تحولات جامعه پیشگام هستند و باید در بخش های مختلف چشم اندازی نسبت به آینده داشته باشند.  


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.