به گزارش ایرنا، فرید براتی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران استان افزود: این مرکز در رشته های بازیگری، گریم، کارگردانی، طراحی صحنه های نمایش، نمایش های عروسکی و رشته های موسیقی از مهرماه پذیرش خود را آغاز می کند.
وی،میزان ظرفیت پذیرش دانشجو در هر رشته را 50 نفر عنوان کرد.
براتی درباره بکارگیری استادان هنری در این مرکز اظهار داشت: شرایط پذیرش استاد برای رشته های آموزشی در این دانشگاه حداقل کارشناسی ارشد است و برای رشته های هنری در صورت نبود استاد با تحصیلات آکادمیک، بهره گیری از دانش کارشناسان خبره و ماهر انجام می شود.
وی از پذیرش دانشجو در 60 کدرشته محل برای مقطع کاردانی و 23کد رشته محل برای کارشناسی مراکز علمی- کاربردی استان در مهر امسال خبر داد.
براتی افزود : از تعداد رشته های کاردانی 23کد رشته محل و از کارشناسی بیش از سه کد رشته محل جدید خواهد بود.
براتی ، مهارت افزایی و راه اندازی رشته های مهارتی براساس نیاز منطقه را از سیاست های جدید دانشگاه علمی- کاربردی خواند.
این مسوول دانشگاهی استان افزود: در این راستا راه اندازی رشته ها در هر مرکز بصورت تخصصی، منحصر به همان مرکز و متناسب با تقاضای محل خواهد بود.
براتی ، کنترل ترافیک ، نساجی، رنگسازی و عکاسی را از رشته های جدید کاردانی و مدیریت ایستگاه های پلیس، پدافند غیرعامل و گرافیک را از رشته های جدید کارشناسی عنوان کرد.
وی در ادامه محدود کردن فعالیت های خصوصی - دولتی در مراکز آموزش عالی را از دیگر برنامه های اخیر دانشگاه علمی- کاربردی عنوان و اظهار داشت : در این راستا فعالیت چهار مرکز بهزیستی، جهاد کشاورزی، استانداری و فنی و حرفه ای متوقف و مرکز آموزشی علمی- کاربردی بهزیستی به بخش خصوصی در شهرستان بن واگذار شده است و خصوصی سازی دیگر مراکز نیز در دست پیگیری است.
وی تصریح کرد : با این اقدام، فعالیت تمامی مراکز علمی- کاربردی استان به صورت خصوصی خواهد شد.
براتی راه اندازی مراکز نوآوری طراحی لباس در مرکز تعاونی پیام شهرکرد به منظور کمک به کارآفرینی و بهره مندی دانشجویان این رشته از تسهیلات کارگروه اشتغال را از دیگر خدمات ارزنده این دانشگاه برشمرد و افزود : راه اندازی مرکز نوآوری خودروسازی در شهرک صنعتی بروجن و انرژی های نو در انجمن علمی- کاربردی جوشکاری هفشجان نیز در دست پیگیری است.
وی همچنین ساخت نیروگاه تولید برق به ظرفیت 15کیلووات از فاضلاب شهری توسط یکی از دانشجویان رشته مهندسی عمران مرکز جوشکاری علمی- کاربردی استان را از دیگر افتخارات این دانشگاه عنوان و اظهار داشت : این دانشجو در حال انعقاد قرارداد با شهرداری تهران در زمینه بهره برداری از این نیروگاه است.
براتی در ادامه از برگزاری نخستین المپیاد دانشجویان علمی- کاربردی استان در رشته فناوری اطلاعات(IT) در آینده ای نزدیک خبرداد.
به گزارش ایرنا، هم اینک چهارهزار و 730دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در 14مرکز علمی- کاربردی در چهارمحال و بختیاری مشغول به تحصیل هستند.
8125/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.