رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی از ثبت نام ۳هزار و ۵۰ دانشجو طی سال تحصیلی جدید دراین دانشگاه خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی میرحسن رسولی صدقیانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت ۲۵مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان افزود: از این تعداد مرکز مهرماه امسال، ۲۳مرکز به جذب دانشجو اقدام کرده است.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی ۹هزار و ۳۰۰ دانشجو درحال تحصیل است اظهار کرد: ازاین تعداد،۶هزار و ۵۰۰ دانشجو در گروه مدیریت و خدمات اجتماعی، ۱۶۰۰نفر در گروه صنعت،۹۰۰نفر در گروه فرهنگ و هنر و ۳۵۰ نفردر گروه کشاورزی تحصیل می کنند.

رسولی تصریح کرد: در مهرماه امسال، در واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی، ۱۴۸کدرشته محل کاردانی و ۸۷کدرشته محل کارشناسی دانشجو جذب کرده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی ادامه داد: امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در میزان جذب دانشجو در این دانشگاه، افزایش ۲ برابری را شاهدهستیم که نشان از پویایی و علاقه دانشجویان به این دانشگاه است.

وی بهبود کیفیت آموزشی، جذابیت آموزش های مهارتی و ایجاد فضای اشتغال را از ویژگی های دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد.

رسولی گفت: تحصیلات تکمیلی در برخی واحد های استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی برقراراست که با  بررسی شورای گسترش آموزش دانشگاه، امید است برای چند رشته در مراکز علمی کاربردی آذربایجان غربی نیز تحصیلات تکمیلی ایجاد شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی با بیان اینکه بیش از 80 درصد از آموزش های دانشگاه علمی کاربردی به بخش مهارتی اختصاص دارد اظهار کرد: با بازنگری در سرفصل دروس دانشگاه و جذب اساتیدی با مهارت بالا، این دانشگاه توانسته گام های خوبی در جهت ارتقا کیفیت آموزش و ایجاد زمینه اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاه بردارد.

وی با اشاره به فعالیت تشکل های دانشجویی در مراکز دانشگاه علمی کاربردی استان تصریح کرد: در25 مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی تشکل های علمی دانشجویی در حال فعالیت هستند.

رسولی با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و 200متقاضی برای تدریس در دانشگاه علمی کاربردی اعلام آمادگی کرده بودند افزود: از این تعداد600 نفر به واحد استانی ارجاع داده و پس از بازبینی ،200 نفر به کارگروه جذب مدرس ارجاع داده شده که مراحل نهایی جذب 100 مدرس برای اغاز فعالیت خود در دانشگاه علمی کاربردی استان در حال انجام است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر  1200 استاد در 25 مرکز دانشگاه علمی کاربردی به صورت حق التدریس مشغول فعالیت هستند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.