به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، میرحسن رسولی صدقیانی در نشست خبری به مناسبت ربع قرن فعالیت این دانشگاه گفت: دانشگاه علمی کاربردی با هدف مهارتی و کاربردی کردن آموزش‌ها، در ۴ گروه مدیریت و خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر، کشاورزی و صنعت و فنی اقدام به جذب دانشجو می کند.
وی افزود: درحال حاضر ۲۵ واحد دانشگاهی در سراسر استان فعالیت می کنند که مهرماه امسال، ۲۳ واحد اقدام به جذب دانشجو کردند.
وی اضافه کرد: ۲ مرکز مدیریت فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی میاندوآب مراکزی بودند که مهرماه امسال، دانشجویی جذب نکردند ولی در ترم بهمن پذیرش خواهند داشت.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی تصریح کرد: برطبق برنامه ششم توسعه، دولت باید سهم دانشجوی مهارتی را از ۲۰درصد به ۳۰ درصد در پایان این برنامه برساند و کشور در سال ۱۴۰۰ بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰هزار دانشجوی مهارتی باشد.
صدقیانی گفت: در حال حاضر در ۲۵مرکز دانشگاهی استان، بالغ بر ۹۳۰۰ دانشجو مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۶۵۰۰ نفر در گروه مدیریت و خدمات اجتماعی، ۱۶۰۰ دانشجو در رشته های صنعت و فنی، ۹۰۰ نفر در رشته های فرهنگ و هنر و ۳۵۰ نفر در رشته های کشاورزی هستند.
وی اضافه کرد: این تعداد دانشجو در ۱۴۸ کد رشته محل کاردانی و ۸۷ کد رشته محل کارشناسی تحصیل می کنند.
وی افزود: مهرماه امسال، ۲۳ مرکز دانشگاهی استان، ۳۰۵۰ دانشجوی جدید جذب کردند که نسبت به سال گذشته، ۲ برابر افزایش یافته است.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: پویایی و بهبود کیفیت آموزش، جذابیت آموزش های مهارتی و ایجاد فضای اشتغال و کار در دانشگاه های علمی کاربردی از جمله دلایل افزایش پذیرش دانشجو بوده است.
صدقیانی به برگزاری سمیناری در خصوص کارآفرینی اشاره و گفت: ۲۴ آبان ماه امسال، سمیناری در خصوص کارآفرینی با حضور ۴۰۰ استاد این حوزه در ارومیه برگزار خواهد شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 787112
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.