محسن مددی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 22 هزار گواهینامه الکترونیکی مهارت در استان صادر شده است، افزود: استقبال مهارت آموزان، مدیران آموزشگاه های آزاد و مربیان مراکز دولتی نیز در این مدت با رشد جهشی مواجه شده است.
وی اضافه کرد: استقرار دولت الکترونیک و استانداردسازی، اصلاح و بهبود روش‌ها و فرآیند‌ها با هدف بازنگری، توسعه و بهینه سازی الگوهای ارزشیابی مهارت از عوامل مهم صدور گواهینامه های مهارت فنی و حرفه ای به صورت الکترونیکی در کشور و آذربایجان غربی است.
وی اظهار کرد: برای سرعت بخشیدن به دریافت اطلاعات و استعلام وضعیت کارآموزان آموزش فنی و حرفه‌ای، کارت گواهینامه الکترونیکی به جای گواهینامه های سنتی و کاغذی طراحی شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی ادامه داد: به زودی کارت هوشمند مهارت جدید در چهار سطح با ضریب امنیتی بالا رونمایی می شود تا زمینه ارائه خدمات بهتر به مددجویان فراهم شود.
مددی همچنین از شرکت 26 هزار و 611 نفر در آزمون های سنجش مهارت در سال جاری در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: از این تعداد 16 هزار و 195 نفر در این آزمون ها قبول شده اند که گواهی مهارت برخی از آنان صادر شده است و برخی دیگر در هفته های آینده صادر می شود.
به گزارش ایرنا، آموزش های مهارتی در سال های اخیر با رونق بسیاری روبرو شده و با توجه به اشتغال ساز بودن این آموزش ها بسیاری از جوانان و حتی فارغ التحصیلان دانشگاهی به آموزش های مهارتی روی آورده اند.
سالانه بیش از هفت میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در آذربایجان غربی انجام و بیش از 40 هزار نفر از این آموزش ها بهره مند می شوند.
8137/3072
**خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.