میرعلی اکبر بنی هاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه صنایع نشسته در داخل زندان محدودیتی ندارد، زندانی با امکانات اولیه می تواند با هنرمندی علاوه بر پرکردن اوقات فراغت، زمینه کسب درآمد را نیز برای خود ایجاد کند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 10 درصد زندانیان آذربایجان غربی به اشتغال نشسته مشغول هستند که در این خصوص اقدامات خوبی به ویژه در زندان ارومیه مهیا شده است.
وی از راه اندازی غرفه نمایش و فروش محصولات صنایع دستی زندانیان آذربایجان غربی در یکی از فروشگاه های معتبر شهر ارومیه خبر داد و اظهار کرد: برای فروش تولیدات زندانیان در بیرون از محدوده زندان تلاش داریم تا با ایجاد نمایشگاه دائمی در سایر شهرستانها وسایلی که در داخل زندان ساخته می شود، در معرض دید عموم قراردهیم.
مدیرکل زندان های آذربایجان غربی گفت: با تحقق کامل این امر در شهرستان های مختلف استان، علاوه بر نشان دادن توانمندی های زندانیان، محصولات تولیدی آنان را نیز به بازار عرضه و به قیمت مناسب به نفع زندانی و خانواده وی به فروش برسانیم.
به گزارش ایرنا، اداره کل زندان های آذربایجان غربی در سال های اخیر آموزش های مهارتی را با همراهی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای اجرایی کرده که با این امر صدها مهارت آموز کارت مهارت دریافت کرده اند.
اشتغال نشسته به اشتغالی گفته می شود که نیاز به خروج زندانی از زندان وجود ندارد و با تامین مواد اولیه، کار در داخل زندان صورت می گیرد.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.