به گزارش ایرنا، به‌ منظور ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) این استان خدمات مهارت‌آموزی به مددجویان مستعد شناسایی‌شده با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود.
بر این اساس رویکرد این نهاد در حوزه مهارت‌آموزی مددجویان ارائه آموزش‌های کیفی باهدف افزایش اثربخشی طرح‌های اشتغال ایجاد شده در اقتصاد خانوارهای مددجویی و مبتنی بر بازار محوری و تقاضا محوری است.
هدایت صفری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع مددجویان بهره‌مند از خدمات مهارت‌آموزی کمیته امداد این استان طی هفت ماهه امسال یکهزار و 384 مددجو در مناطق روستایی این استان ساکن بوده اند.
وی یادآوری کرد: به‌ منظور اشتغالزایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان 2 هزار و 47 مددجوی زنجانی دوره‌های مهارت‌آموزی را از ابتدای امسال با موفقیت سپری کرده‌اند.
صفری افزود: دوره‌های آموزشی برگزارشده برای مددجویان تحت حمایت کمیته این استان از ابتدای امسال در بخش‌های مهارت‌آموزی، پایدارسازی و توسعه طرح‌های اشتغال، کارآفرینی و حرفه‌آموزی دانش آموزان دبیرستانی بوده است.
وی بیان کرد: در کنار مهارت‌آموزی برای مددجویان مستعد ایجاد اشتغال، استعداد سنجی، ایجاد اشتغال، نظارت فنی از طرح‌های اشتغال ایجادشده و بازار سازی و بازاریابی از مؤلفه‌های مهم در پایدارسازی طرح‌های اشتغال ایجادشده برای جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد است.
وی بیان کرد: خدمات مهارت‌آموزی کمیته امداد برای مددجویان مستعد ایجاد اشتغال موجب افزایش مهارت فرد در رشته شغلی موردعلاقه شده و انگیزه گروههای مختلف مددجویی را برای ورود به فضای کسب‌وکار و تولید بالا می‌برد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان ادامه داد: ایجاد زمینه اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار این نهاد از برنامه‌های مهم این نهاد است و با رویکرد زمینه‌سازی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار تحت حمایت 55 درصد از خدمات مهارت‌آموزی این نهاد تا پایان مهرما امسال به این گروه از جامعه هدف ارائه ‌شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17هزار سالمند، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.