محسن مددی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صنایع دستی، هنرهای تجسمی، آموزش های مربوط به رایانه و قالی بافی در کنار مواردی نظیر نجاری از جمله آموزش هایی است که به زندانیان ارائه می شود.
وی اضافه کرد: در هفت ماه امسال 91 دوره مختلف آموزش مهارتی در زندان های آذربایجان غربی برگزار و 170 هزار نفر ساعت آموزش های فنی و حرفه ای برای این قشر ارائه شده است.
وی اظهار کرد: به طور متوسط هر زندانی در این دوره ها 106 ساعت آموزش مهارتی مستمر داشته است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی با اشاره به اجرای مستمر بندهای تفاهم نامه منعقد شده با اداره کل زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان ادامه داد: کاهش آسیب های اجتماعی، توانمند سازی، ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال، جلوگیری ازگرایش به اعتیاد، بزهکاری، خلاف و بازگشت مجدد زندانیان به زندان از جمله اهداف این تفاهم نامه و آموزش های مهارتی ارائه شده در قالب آن است.
مددی همچنین از آموزش مهارتی حدود 900 سرباز در سال جاری در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: آموزش های مهارتی ارائه شده برای این تعداد سرباز نیز حدود 40 هزار نفر ساعت بوده است.
به گزارش ایرنا، سالانه بیش از هفت میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در آذربایجان غربی به اجرا در می آید و افزون بر 40 هزار نفر کارت مهارت دریافت می کنند.
8137/2093 ** خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.