به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل فنی و حرفه ای کردستان، سید جمیل احمدی روز سه شنبه در دیدار با فرماندار دهگلان اظهار کرد: آموزش نیروی کار در این شهرستان در 2 حوزه کشاورزی و صنعت و در راستای ظرفیت های عدیده اشتغالزایی انجام می شود.
وی افزود: تلاش می شود بر اساس تقاضا در این 2 بخش آموزش های فنی و حرفه ای توسعه یابد و این مهم در شورای اشتغال نیز به تصویب می رسد ضمن اینکه سعی می کنیم آموزش ها اثر بخش و در راستای برنامه اشتغال شهرستان باشد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان با بیان اینکه هدف ما توسعه بخش خصوصی و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای است، گفت: با توجه به اینکه در شهرستان دهگلان هفت آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای فعالیت می کند این اداره کل آمادگی صدور مجوزهای بیشتر برای فعالیت بخش خصوصی در حوزه مهارت آموزی را دارد.
به گفته وی، ارائه آموزش های مهارتی در سطح استان با توجه به مزیت های نسبی هر منطقه و براساس نیازسنجی انجام شده و نیاز بازار کار و با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد در راستای ایجاد بهره وری بیشتر در تولید داخلی ارائه می شود.
احمدی یادآور شد: ما در سطح واحدهای تولیدی مشکل کمبود نیروی ماهر و متخصص داریم که این اداره کل آمادگی دارد نیاز نیروی انسانی متخصص و کارآمد در واحدهای تولیدی را به 2 تا سه برابر نیاز فعلی افزایش دهد و امسال این آموزش ها گسترش و توسعه خواهد یافت.
فرماندار دهگلان نیز در این دیدار با اشاره به وجود نیروهای جوان بیکار در این شهرستان گفت: چند پروژه در شهرک صنعتی شروع بکار خواهد کرد و حدود 30 تا 40 نفر جوان بیکار تا خرداد امسال در این طرح ها مشغول بکار خواهند شد.
جمال ارشدی با تاکید بر توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای افزود: آموزش های فنی و حرفه ای در شهرستان دهگلان باید در 2 حوزه کشاورزی و صنعت توسعه یابد.
وی با بیان اینکه اگر بتوانیم ارتباط بین صنعت و کشاورزی ایجاد کنیم در زمینه اشتغال موفق خواهیم بود، ابراز امیدواری کرد با تعامل و همکاری دو سویه شاهد توسعه بیش از پیش آموزش های مهارتی در شهرستان دهگلان باشیم
به گزارش ایرنا، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان تنها متولی رسمی ارائه آموزش های مهارتی غیر رسمی در سطح کشور با دارا بودن بیش از 6000 استاندارد آموزشی در چهار حوزه خدمات، کشاورزی، صنعت، فرهنگ و هنر فعالیت می کند.
اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان با 16 مرکز آموزش دولتی، 90 کارگاه ثابت شهری، 45 کارگاه سیار شهری، 102 کارگاه سیار روستایی، 23 کارگاه صنایع ضمن کار، 27 کارگاه صنایع اصناف، هفت کارگاه جوار دانشگاه،60 کارگاه سیار پادگان و 39 کارگاه زندان، آموزش های فنی و حرفه ای را در خوشه های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی ارائه می دهد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.