به گزارش ایرنا، بهروز شایق بروجنی روز چهارشنبه به مناسبت هفته مهارت در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر 40 رشته در مقطع کاردانی و 5 رشته در مقطع کارشناسی در مراکز این دانشگاه فعال است.
وی گفت: امسال رشته های نرم افزار و سخت افزار کامپیونر، جوشکاری، تاسیسات و مکانیکی، کامپیوتر، معماری، تولیدات نباتی و کشاورزی و پرورش دام ، طراحی پوپشاک در مقطع کارشناسی ارشد برای نخستین بار پذیرش دانشجو دارد.
به گفته وی، هم اکنون 4 مرکز دانشکده فنی حرفه ای دختران و پسران در شهرکرد، بروجن، جونقان و یک آموزشکده کشاورزی در شهرکرد فعال است.
وی اظهار داشت: در این مراکز 5 هزار و 300 دانشجو در 2 مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول تحصیل هستند.
وی با اشاره به اینکه دانشکده و آموزشکده های فنی در راستای مهارت آموزی هنرآموزان فعال هستند، افزود: 70 درصد آموزش های این مراکز عملی و 30 درصد تئوری است.
شایق بروجنی از راه اندازی 2 مرکز آموزشی در بروجن و لردگان در سال آینده خبر داد.
وی به کمبود نیروی هیات علمی در این مراکز اشاره کرد و گفت: براساس میانگین کشوری به ازای هر 25 تا 30 دانشجو یک نفر عضو هیات علمی رسمی نیاز است که براین اساس در استان به بیش از 200 نفر عضو هیات علمی نیاز است.
وی افزود: هم اکنون 10 نفر عضو هیات علمی رسمی در این مراکز فعالیت دارند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان افزود: به ازای هر 50 دانشجو نیز یک نفر عضو هیات علمی غیر رسمی در آموزشکده های فنی و حرفه ای فعالیت می کنند، بر این اساس در استان به فعالیت 140 عضو هیات علمی غیر رسمی نیاز است که از این تعداد تنها 50 نفر مشغول فعالیت هستند.
وی گفت: هم اکنون 8 خوابگاه در استان فعال است که تنها یکهزار و 200 دانشجوی این مراکز در خوابگاه اسکان دارند.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از 40 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی و مراکز علمی دارد.
7360/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.