به گزارش ایرنا، محمود تقی پور در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز شهرکرد در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر به مناسبت 6 مرداد روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای افزود: در صورت تشکیل و فعال شدن شورای مهارت چهارمحال و بختیاری به راحتی می توان نیازهای مهارتی استان را شناسایی و آموزش های لازم در این راستا را ارائه کرد.
وی افزود: آموزش مهارت به دانش آموزان متوسطه دوم در رشته های خاص می تواند در ترویج خلاقیت، مهارت، کارآفرینی و رونق اشتغال مؤثر باشد.
تقی پور تصریح کرد: هم اینک در شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری آموزش های تخصصی فنی و حرفه ای ارائه می شود.
وی یادآور شد: 190 آموزشگاه بخش خصوصی نیز به منظور ارائه آموزش های تخصصی رشته های مختلف فنی و حرفه ای در چهارمحال و بختیاری زیر نظر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان فعالیت دارد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: کشت گیاهان دارویی، بافت فرش دستباف، امور خدماتی، تولید پوشاک، تراشکاری، مکانیکی، جوشکاری، برق صنعتی و غیره از مهمترین آموزش های ارائه شده به متقاضیان فنی و حرفه ای در این استان است.
وی گفت: در بسیاری از رشته های آموزشی فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری بلافاصله پس از پایان دوره نسبت به تولید و ایجاد اشتغال اقدام می شود.
تقی پور توصیه کرد: خانواده ها در کنار تحصیلات عالی فرزندان خود نسبت به برنامه ریزی برای فراگیری آموزش های مهارت فنی و حرفه ای اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، ششم مرداد به نام روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای نامگذاری شده است.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.