حمزه رضایی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مرکزآموزش فنی وحرفه ای شهرستان دیر با تعامل و همکاری با کمیته امدادامام، بسیج، نیروی دریایی سپاه، اداره بهزیستی، فرمانداری، بخشداری، شورای شهر و دانشگاه آزاد اقدام به برگزاری دوره های متنوع آموزشی طبق نیاز کرده است
وی اضافه کرد: سالانه با توجه به امکانات موجود، استادان مجرب و استقبال کارآموزان بیش از 30 حرفه متنوع در این مرکز به علاقه مندان به صورت رایگان آموزش داده می شود.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای دیر گفت: آموزش حرفه هایی مانند فناوری واطلاعات، صنایع پوشاک و بهداشت، ایمنی، صنایع چرم، صنایع دستی دریایی برای خواهران و صنایع برق و ایمنی و بهداشت و فناوری اطلاعات برای برادران در این مرکز پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: همچنین یک آموزشگاه آزاد در قالب بخش خصوصی زیر نظر این مرکز در رشته های آرایش وپیرایش زنانه در سطح شهرستان فعالیت می کند.
رضایی بر ضرورت اهمیت و نقش آموزش های فنی و حرفه ای به کارآموزان تاکید کرد و افزود: این حرفه ها باید متناسب با ظرفیت های اشتغال شهرستان باشد.
وی به نقش فنی و حرفه ای در پیشرفت علمی و تربیت نیروی انسانی ماهر برای ورود به بازار کار اشاره کرد و گفت: کارآموزان با فراگیری مهارت های لازم قادر به ایجاد کسب و کار در بازار هستند.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان دیر بر ضرورت تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز این مرکز تاکید کرد و یادآور شد: به لحاظ کمی و کیفی با توجه به استقبال کار آموزان، آموزش ها باید ارتقا یابد و فضاها نیز تجهیز شوند و امکانات مورد نیاز در اختیار کارآموزان و استادان قرار گیرد.
وی افزود: در 6 ماه نخست امسال 734 نفر در رشته های مختلف در قالب 16کلاس آموزش لازم را فرا گرفته اند.
رضایی گفت: این مرکز توانسته امسال با توجه به شاخص عملکردی رتبه برتر را در استان بوشهر کسب کند.
7207/6043**
خبرنگار:عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.