به گزارش ایرنا معاون وزیر کار و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در آینن امضای این تفاهمنامه گفت: تعامل سازمان آموزش فنی و حرفه ای با شرکت ایرانسل به شکل پایلوت در خوزستان اجرایی می شود.
محمد امین سازگار نژاد افزود: نسل جوان ما بسیار علاقمند به استفاده از اپلیکیشن های آموزشی است.
​وی گفت :این تفاهمنامه در راستای توسعه همکاری های آموزشی با رویکرد بازار محور صورت می گیرد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تاکید کرد: این تفاهم نامه در راستای تحقق تولید و عرضه آموزش به روش دیجیتال (الکترونیکی) و آموزش کسب و کارهای نوظهور و به منظور فراهم سازی ارتباط و گسترش همکاری ها در زمینه آموزش های مهارتی و کاربردی با رویکرد بازار محور و توسعه زیرساخت ارتباطی شبکه مهارت آموزی از طریق بسترهای قابل ارایه توسط زیر ساخت های تلفن سیار برای شاغلان و کارجویان منعقد می شود.
وی با اشاره به موضوع تفاهم نامه گفت: آماده سازی زیر ساخت آموزش بر مبنای محتوای دیجیتال، حمایت از تولید کنندگان محتوای دیجیتال، حمایت از کسب و کارهای مهارتی نوظهور و کمک به شکل گیری آنها از جمله موضوع های این تفاهمنامه است.
سازگار نژاد افزود: از جمله مسئولیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می توان به ایجاد هماهنگی و همکاری بین دستگاهی و یا با بخش های غیر دولتی در موضوع تفاهم نامه، کمک به تامین منابع مالی و همکاری برای گرفتن مجوزهای لازم مرتبط، هماهنگی و همکاری برای توسعه مهارت های نیروی کار با مشارکت نهادهای مربوطه، همکاری با دانشگاه های دولتی و غیر دولتی برای کمک به تاسیس و توسعه شرکت های تولید محتوای دیجیتال اشاره کرد.
سازگارنژاد در خصوص روش اجرایی تفاهم نامه مذکور اظهارکرد: کارگروه اجرایی از نمایندگان ایرانسل و سازمان با موضوع این تفاهم نامه تشکیل می شود و ساز و کار و نحوه پیاده سازی، برنامه زمانبندی، نحوه تأمین مالی و مسئولیت های سازمان و نهادهای دولتی یا نمایندگان تام الاختیار تفاهم نامه را مشخص خواهد کرد.
علیرضا قلمبر دزفولی مدیرعامل شرکت ایرانسل نیز در این آیین گفت: پشتیبانی و مشارکت در رخدادهای کارآفرینانه در حوزه محتوای دیجیتال و خدمات ارزش افزوده موبایل، کمک به شکل گیری کسب و کار های جدید و نوپا به منظور ارایه خدمات حول پروژه های مطروح، کمک به استقرار و پشتیبانی از شبکه ملی مهارت به منظور اتصال ستاد سازمان، ادارات کل استانی، مراکز و آموزشگاه های آزاد سازمان از طریق ظرفیت های شبکه APN ایرانسل و استقرار سامانه آموزش مجازی LMS سازمان در ایرانسل از جمله مسئولیت های ایرانسل در راستای تفاهم نامه مذکور است.
استاندار خوزستان نیز در این نشست گفت: خوشبختانه نرخ بیکاری در خوزستان کاهش و نرخ مشارکت اقتصادی افزایش یافته است.
غلامرضا شریعتی افزود: تاکنون فرهنگ کار در خوزستان حول کارهای دولتی بود و اشتغال در صنایع بزرگ دنبال می شد.
وی گفت: خوشبختانه این رویه در خوزستان در حال تغییر است و بخش خصوصی و اشتغال خرد به سرعت در این استان در حال توسعه است.
به گزارش ایرنا ،در چارچوب برنامه اجرایی این تفاهم نامه، خوزستان به عنوان پایلوت تعیین می شود. مدت این تفاهم نامه از زمان امضا 2 سال است و در صورت موافقت 2 طرف تمدید خواهد شد.
در این آیین تفاهم نامه همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، توسط محمد امین سازگارنژاد،رئیس سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور، علیرضا قلمبر دزفولی، مدیر عامل شرکت ایرانسل و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به امضا رسید.
اقتصام** ٩١٢٣**9132* 6075*6037
خبرنگار: زهره دریغ گفتار ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.