آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : اکنون بیکاری جوانان دانش آموخته به عنوان یک چالش بسیار مهم در استان سمنان مطرح است که باید با اتخاذ تدابیر راهبردی برای رفع این مشکل تلاش کرد.
وی خاطرنشان کرد : قدم های دولت آقای روحانی برای افزایش رونق کسب و کار در ایران اسلامی بسیار شمرده و مطلوب است اما باید با روحیه جهادی چالش بیکاری را به صورت صددرصدی در کشور ریشه کن کرد.
وی تصریح کرد : دولت در چهار سال گذشته اقدامات خوبی برای افزایش اشتغال و رونق و آبادانی در کشور انجام داده است و با راهبردهایی ماندگار بخشی از مشکلات جوانان تحصیل کرده برطرف شده است.
وی اضافه کرد : در شرایط کنونی دولت برای افزایش رونق اقتصادی باید به بخش خصوصی بیشتر میدان دهد تا صنعت کشور با اتخاذ این رویکرد شکوفا شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان بیان داشت : بخش قابل توجه ای از بزهکاری های اجتماعی و نا بسامانی های اخلاقی در سمنان به بیکاری جوانان برمی گردد که ضروری است این معضل با تدبیر هرچه زودتر برطرف شود.
وی اضافه کرد : کلید رفع مشکلات واحدهای صنعتی در سمنان اجرا دقیق برنامه اقتصاد اقتصاد مقاومتی و توجه به منویات رهبر انقلاب در این بخش است.
شاهچراغی تصریح کرد : هم افزایی مسوولان اجرایی برای افزایش اشتغال و رونق کسب وکار امر اجتناب ناپذیر است و باید مدیران نهاد های دولتی بدون هرگونه تفکر جناحی برای کاهش نرخ بیکاری در سمنان تلاس کنند.
به گزارش ایرنا، در سه ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.8 درصد و 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.