محمد همتیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : دولت با ارایه تسهیلات رونق تولید برای رفع مشکلات بخش خصوصی در سمنان در 2 سال گذشته قدم های موثری برداشته است.
وی اظهار داشت : بخش خصوصی به عنوان بازوی محرک اقتصاد استان با تولید محصولات مرغوب و اجرای طرح های اشتغالزا برای کاهش نرخ بیکاری در استان تلاش کند.
وی با اشاره به اقدامات ارزشمند دولت یازدهم در کاهش نرخ تورم در چند سال گذشته، خاطرنشان کرد : با اجرای دقیق منویات رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی و فراهم شدن زیرساخت سرمایه گذاری در کشور، رونق اقتصادی و توسعه آبادانی بار دیگر به میهن اسلامی ایران بازگشت.
همتیان با بیان این که برجام در کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان تاثیر مثبتی داشته است، افزود : تامین بازار فروش و امکان خرید مواد اولیه و خام برای تولید محصولات از دستاوردهای مهم برنامه جامع اقدام مشترک برای افزایش اشتغال در سمنان بوده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان تصریح کرد: روند کاهش نرخ بیکاری با اقدامات ارزشمند دولت دوازدهم نیز در استان همچنان ادامه دارد و برای 2 سال آینده متوسط نرخ بیکاری 4.5 درصد برای استان هدفگذاری شده است.
وی با بیان این که در مجموع کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان برای کاهش نرخ بیکاری در استان عملکرد مثبتی داشته است و در آینده شاهد تحول خوبی در اقتصاد استان خواهیم بود،گفت: مسوولان استان باید نظارت خود را بر نحوه عملکرد واحدهای تولیدی دریافت کننده تسهیلات بیشتر کنند، تا تعهد این واحدها تحقق یابد و شاهد انحراف در این بخش نباشیم.
وی با اشاره به مهم ترین اقدامات دولت تدبیر و امید در سمنان گفت: در دولت یازدهم 6 هزار و 500 میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی منعقد شد که در چند سال آینده نرخ بیکاری در سمنان به صفر به کمتر از 2 درصد می رسد.
نرخ مشارکت اقتصادی استان سمنان 39.4 درصد در سال 95 و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی استان سمنان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است.
در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای 150 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شده است.
تاکنون بیش از 440 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.
6026/7339
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.