سیدمحمد احمدی روز یکشنبه در نشست فرایند ثبت شرکت های توسعه و عمران لاهیجان اظهارداشت: باید از تمام ظرفیت های اقتصادی موجود برای توسعه و آبادانی و ایجاد کسب و کار و فعالیت های اقتصادی در شهرستان استفاده شود و کارها بیشتر به صورت تیمی اداره شوند.
وی با اشاره به اینکه شرکت های تعاونی توسعه و عمران طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و مصوبه هیات وزیران در هر شهرستان امکان تاسیس دارند افزود: با فعالیت این شرکت ها ، تسریع در رشد و توسعه شهرستانها، هدایت منابع مردمی به بخش های تولیدی،بسترسازی برای ورود بخشهای تعاونی و خصوصی به فعالیت های اقتصادی فراهم و از واگذاری طرح های دارای احتمال رانت زا بودن ، به بخش خصوصی جلوگیری می شود.
فرماندار لاهیجان گفت:شرکت هایی با عنوان شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی تابع قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و تابع قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه و اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی هستند.
وی یاد آورشد: این اقدام در لاهیجان نیز به عنوان یکی از پنج شهرستان منتخب استان گیلان صورت گرفته است و ایجاد طرح های عمرانی و آبادانی شهرها و روستاها، اداره واحدهای اقتصادی تولیدی، توزیعی و خدماتی ، خرید سهام بنگاه های دولتی مستقر در شهرستان، سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای به صورت شرکت مادر تخصصی و بهره برداری از فعالیت ها، زمین ها و املاک قابل واگذاری دولت در بخش های تولیدی، توزیعی و خدماتی شهرستان از جمله مهمترین اهداف فعالیت این شرکت تعاونی خواهد بود.
نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان خاطرنشان کرد: قانون تاسیس شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی شامل 15 ماده و 9 تبصره ، در سال 1389 پس از تصویب مجلس شورای اسلامی به تایید شورای نگهبان رسید.
احمدی با اشاره به برگزاری جسله آتی در این خصوص حداکثر تا 10 روز دیگر افزود: بازخوردها و نتایج آن بررسی و در هیات موسس این تعاونی نه حقوقی به کسی داده می شود و نه مزایائی برای فرد در نظر گرفته شده است و هدف آن جلب اعتماد مردم و خدمت به مردم است.
در نشست فرآیند اجرائی شدن ثبت شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان لاهیجان جمعی از مسوولان ادارات مرتبط دولتی و مدیران بخش خصوصی شرکت داشتند.
خبرنگار: نظرپور ** انتشار دهنده : بابایی
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.