به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی شامگاه چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان قزوین افزود: براساس گزارش های دریافتی تنها چند دستگاه بیش از تعهدات اشتغالزایی خود عمل کرده اند بنابراین باید با آسیب شناسی علت محقق نشدن تعهد اشتغالزایی استان براساس زمان بندی از پیش تعیین شده را بررسی کرد.
وی ادامه داد: اگر میزان بیکاری شاغلان در موضوع اشتغال استان مورد محاسبه قرار گیرد نرخ بیکاری استان نگران کننده خواهد بود و باید در این خصوص آسیب شناسی کنیم.
زاهدی با اشاره به نقش آموزش های مهارتی در ایجاد و توسعه اشتغال،افزود: باید اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گزارش کاملی از وضعیت امکانات،رشته‌ها،ظرفیت ها و اقدام های آموزشی صورت گرفته در خصوص مهارت آموزی کارآموزان را تهیه کنند تا مشخص شود که آیا مهارت آموزی های صورت گرفته به ایجاد اشتغال در استان منتهی شده است یا خیر.
وی با اشاره به موضوع اجرای طرح کارورزی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی،گفت: در این طرح ابهام هایی وجود دارد چون ممکن است کارفرمایان از کارورزان سوء استفاده کرده و در استخدام و به کارگیری آنها کوتاهی نمایند و باید دقت کرده و تمامی اشکالات طرح را به مرکز انتقال دهیم.
زاهدی بر تلاش برای تقویت تعاونی های عمران و توسعه در شهرستان ها تاکید کرد و افزود: نقش فرمانداران و بخشداران و دهیاران در آگاهی دادن به مردم برای ایجاد تعاونی های عمران و توسعه شهرستان ها بسیار مهم است و امیدواریم با همکاری مسئولان شاهد شکل‌گیری تعاونی های عمران و توسعه در تمامی مناطق شهرستان‌های استان باشیم.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان افزود: باید تلاش کنیم تا استان را از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل نماییم که در این صورت ظرفیت های بسیار زیادی برای ایجاد اشتغال در استان فراهم خواهد شد.
استاندار قزوین همچنین به لزوم بهبود فضای کسب و کار در استان اشاره کرد و افزود: از مرکز سرمایه گذاری در استان تقاضا می شود که به شکل فعال تر برای جذب سرمایه گذاران اقدام نمایند و به سرعت به سمت پنجره واحد سرمایه گذاری و ایجاد زمینه احساس امنیت و آرامش برای سرمایه‌گذاران پیش بروند.
وی در پایان افزود: این مشاغل گاهی به مشاغلی موفق تبدیل می شوند و گاهی نیز زود از دست می‌رود بنابر این باید با بررسی تمامی ابعاد این مسئله نسبت به ایجاد این نوع شغل ها در استان اقدام کرد.
استان قزوین در سال 96 ایجاد 20 هزار فرصت شغلی را در استان تعهد کرده است.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.