به گزارش ایرنا سید محمدعلی افشانی شامگاه سه شنبه در همایش هفته ملی مهارت آموزی در شیراز بیان کرد:
انسان کارآفرین، مسئولیت شناس و مسئولیت پذیر است و نسبت به خود و جامعه اش، احساس مسئولیت و زمینه اشتغال را فراهم می کند.
وی گفت: در شرایط فعلی ایجاد یک شغل از خلاف جلوگیری می کند چرا که فردی که حتی تحصیل کرده است بعد از مدتی بیکاری، مایوس شده و به کار خلاف کشیده می شود.
افشانی اظهارداشت: بعد از مقام معلم که مقام بالایی است، باید برای کارآفرینان و سرمایه گذاران به ویژه بانوان کارآفرین که در جامعه شغل ایجاد می کنند، حرمت و تکریم قائل شویم.
وی، میزان افزایش اشتغال در واحدهای کسب و کار استان فارس در 20 ماه گذشته را بر اساس گزارش اداره کل تامین اجتماعی استان بیش از 40 هزار نفر اعلام کرد.
او اضافه کرد: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران در پایان سال گذشته، پس از 12 سال برای نخستین بار بیکاری استان از متوسط بیکاری کشور کمتر شد که این نشان دهنده وضعیت نسبتا خوب حوزه های اقتصادی در استان است.
افشانی ادامه داد: استان فارس در حوزه های علم، پژوهش و فناوری در سال گذشته رتبه اول کشور را به دست آورد و تعداد شرکت های دانش بنیان مورد تائید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از 36 شرکت در سال 94، به 98 شرکت در سال 95 رسیده است و تعداد زیادی نیز در نوبت اخذ تائیدیه هستند.
وی عنوان داشت: با تلاش کارگروه رفع موانع تولید استان توانستیم در طرح ارتقای توان تولید 122 درصد منابع را جذب و به واحدهای تولیدی پرداخت کنیم که این میزان در کشور به صورت متوسط 65 درصد بوده است.
افشانی گفت: آموزش به ویژه آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای پس از تلاش، مهم ترین نقش را در موفقیت ها دارد که سازمان فنی و حرفه ای در کشور موفق عمل کرده است.
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
3002 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.