اسماعیل غنیان روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: دانش آموختگان دانشگاهی که چهار سال از دریافت مدرک تحصیلی آنها گذشته برای رفع مشکل بیکاری در سامانه کارورزی ثبت نام کنند.
وی بیان کرد: ثبت نام در سامانه کارورزی برای رفع مشکل بیکاری جوانان دانش آموخته از ابتکارات دولت تدبیر وامید است و این افراد می توانند در این طرح شرکت کرده و بعد از دریافت مدرک در واحدهای تولیدی و صنعتی استان شاغل شوند.
وی با بیان این که در سه ماهه اول سال 96 برای 720 نفر در استان سمنان شغل ایجاد شد، گفت: باید با برنامه ریزی منسجم و رفع موانع تولید، با فعال تر شدن چرخه تولید، برای کاهش نرخ بیکاری در سمنان گام برداشت.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان افزود: توجه به مشاغل خانگی و ایجاد شرکت‌های تعاونی، طرح کارورزی و شناسایی و رصد واحدهای مشکل‌دار و پیگیری رفع آن از جمله برنامه های اساسی برای اجرای دقیق برنامه اقتصاد مقاومتی در استان، رویکردهای تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می شود که توجه به آنها در اولویت قرار دارد.
غنیان گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده، تا پایان سال 96 برای 11هزار و 350 در استان سمنان شغل ایجاد می شود و مسوولان دستگاه های اجرایی و آحاد جامعه باید برای رفع این مشکل همدل باشند.
وی ادامه داد: 16 مرکز کاریابی در استان سمنان فعال است که این مراکز آمادگی دارند با ثبت سن، جنسیت و تحصیلات، نیروهای انسانی خلاق را به کارفرماها و صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی معرفی کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: ناآگاهی دانشگاه ها نسبت به نیازهای کاری جامعه، یکی از چالش های اساسی در نظام آموزشی است، آموزش عالی باید برای مهارت آموزی به منظور افزایش اشتغال با اصناف و اداره کل فنی و حرفه ای همکاری همه جانبه ای داشته باشند.
65 درصد جمعیت استان سمنان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی است و سهم اشتغال استان در بخش خدمات حدود 48 درصد، در بخش صنعت و معدن حدود 37 درصد و در کشاورزی حدود 15 درصد است.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت و هزار و 700 واحد صنعتی و تولیدی دارای پروانه بهره برداری دارد.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.