خدیجه ربیعی فرادنبه روز جمعه در گفت وگو با ایرنا در خصوص دیدار با وزیر نفت افزود: در پی هماهنگی های انجام شده از سوی اینجانب، نشستی با حضور نمایندگان استان در مجلس، استاندار چهارمحال و بختیاری و مسئولان با بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت به منظور پیگیری طرح های مهم استان از جمله طرح پتروشیمی بروجن و رفع مشکل گاز رسانی و خدمات رسانی به برخی روستاهای استان و شهرستان بروجن برگزار شد.
وی گفت: در این نشست وزیر نفت دستور جذب سرمایه گذار و در اولویت قرار دادن طرح پتروشیمی بروجن به عنوان یکی از طرحهای اولویت دار (mpc) و در ردیف طرح های وزارتخانه را صادر کرد.
ربیعی افزود: این طرح به عنوان یک طرح ملی دارای مجوز هیات دولت در سال 81 و مجوز قطعی تامین خوراک اتیلن آغاز شده و مقام معظم رهبری نیز بارها در سفرهای استانی که داشتند بر ایجاد طرحهای محرومیت زدایی و تعادل بخشی و توازان بخشی تاکید داشته اند.
وی یادآور شد: با توجه به اولویت دار بودن طرح پتروشیمی بروجن برای استان و شهرستان، وزارت نفت برای تسهیل کار سرمایه گذاران در این طرح اعلام آمادگی کرده است.
این نماینده مجلس اظهار کرد: وزیر نفت در این نشست دستور داد تا طرح پتروشیمی بروجن در اولویت mpc قرار گیرد تا موانع پیشروی سرمایه گذاران رفع شود و این طرح ملی به یک پیشرفت مطلوبی برسد.
به گفته وی، شرکت سرمایه گذاری ایرانیان به عنوان یکی از سرمایه گذاران این بخش توانایی بالایی در اجرای این طرح دارد و انتظار است با توجه به نرخ بالای بیکاری شهرستان بروجن این طرح، در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.
ربیعی یادآور شد: با توجه به آمار بالای بیکاری در شهرستان بروجن بهره برداری از این طرح بالادستی و احداث طرحهای پایین دستی پتروشیمی، زمینه اشتغال بخشی از جوانان این شهرستان فراهم خواهد شد.
به گزارش ایرنا، اجرای طرح شرکت پتروشیمی بروجن در شهرستان بروجن- دشت حلوایی در مساحت 100 هکتار در دست احداث است.
این طرح در زمینه تهیه لوله و بطری، ظروف، فیلم، لوازم خانگی و قطعات صنعتی کاربرد دارد.
میزان تولید این مجتمع در زمان بهره برداری 300 هزار تن 'پلی اتیلن سنگین' (HDPE) اعلام شده است.
خبرنگار : محمود رئیسی**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.