به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هوشنگ بازوند روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در سرسرای اجتماعات تدبیر استانداری، افزود: این غبارهای کاذب مانع توسعه استان هستند و باید کاری کنیم که سرمایه ها و داشته هایمان را به مردم دیگر استان ها معرفی کنیم.
او از رسانه ها خواست اگر می خواهند موارد منفی استان را منعکس کنند، ظرفیت ها و داشته های مثبت را نیز بازگو کنند تا مردم این ظرفیت ها را بشناسند.
وی با بیان اینکه استان کرمانشاه از نظر گردشگری، کشاورزی، فرهنگ، مرزهای اقتصادی و بازارچه های مرزی ظرفیت بالایی دارد، گفت: نباید فقط موارد منفی استان بازگو شود.
وی، کرمانشاه را از ثروتمندترین استان های کشور دانست و افزود: باید از این ثروت در راستای ایجاد اشتغال و توسعه استان استفاده کنیم.

** بیکاری مهمترین چالش استان
استاندار کرمانشاه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در مورد برنامه هایش برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در استان گفت: بیکاری یکی از مهمترین چالش هایی است که مدیریت استان با آن مواجه است و باید به نوعی این معضل را تعیین تکلیف کنیم.
بازوند، ایجاد اشتغال را مستلزم سرمایه گذاری دانست و افزود: ایجاد شغل با سخنرانی امکان پذیر نیست.
وی با بیان اینکه ما با 145 هزار بیکار در استان کرمانشاه روبرو هستیم، گفت: سالانه بین هفت هزار و 500 تا هشت هزار نفر هم به جمع بیکاران استان اضافه می شود که ابتدا باید جلو ورود این تعداد بیکار به جمع بیکاران استان را بگیریم.
وی، گام دوم در راستای رفع بیکاری در استان را برنامه ریزی چهار یا پنج ساله برای رفع رقم 145 هزار نفری بیکاران دانست و گفت: برای ایجاد اشتغال باید سالانه هشت یا 9 هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری انجام شود.
به گفته او، علاوه بر دولت خود مردم استان نیز باید سالانه در همین حد سرمایه گذاری داشته باشند تا بتوانیم شغل مورد نظر افراد جویای کار را فراهم کنیم.
وی به موانع بر سر راه سرمایه گذاری در استان نیز اشاره کرد و گفت: برخی از این موانع در سیستم دولتی و بخشی نیز خارج از سیستم دولتی است اما مجموعه مدیریتی استان جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و رفع موانع بر سر راه جذب این سرمایه ها را در دستور کار قرار داده است.

**بهبود فضای کسب و کار مهمترین گام در ایجاد اشتغال
استاندار کرمانشاه در ادامه این نشست خبری بهبود فضای کسب و کار را یکی از راهکارهای ایجاد شغل دانست و گفت: نرخ بیکاری یکی از موانع جذب سرمایه گذاری و ایجاد شغل است که باید تلاش کنیم نرخ بیکاری را کاهش دهیم.
بازوند اظهار امیدواری کرد که وضعیت ایجاد شغل در استان در پایان سال جاری با نیمه های سال تفاوت کند و این به فرهنگ کار و میزان تمایل جوان ها به کار به عنوان عنصر پیشرفت جامعه بستگی دارد.
وی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال در استان برنامه داریم، گفت: در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان 20 راهکار ایجاد شغل را مطرح کردیم و با مدیران دستگاه های اجرایی هم برای عملیاتی کردن این راهکارها صحبت شده است.
وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد اشتغال خود مردم هم باید پای کار بیایند، گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی یکی از بهترین راهکارها برای ایجاد اشتغال در استان کرمانشاه است که مردم می توانند از این طریق به شغل برسند.
او رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان را دیگر اولویت استان دانست و گفت: مشکلات زلزله زدگان را پیگیری می کنیم.
وی با بیان اینکه جذب سرمایه گذاری خارجی در استان کرمانشاه در حد صفر است، گفت: باید به سمت استفاده از منابع و سرمایه های خارجی در راستای ایجاد شغل در استان برویم که تاکنون 2 پروژه پتروشیمی اسلام آباد غرب و پالایشگاه آناهیتا را برای استفاده از منابع فاینانس معرفی کرده ایم.
وی با بیان اینکه 250 فرصت سرمایه گذاری در استان را تدوین کرده ایم، گفت: این فرصت ها را در اختیار سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار می دهیم.
وی دعوت از سفرای کشورهای خارجی مقیم تهران را نیز در دستور کار استان دانست و افزود: برای معرفی هرچه بیشتر و بهتر استان این سفرا را برای حضور در همایشی به کرمانشاه دعوت می کنیم.

**مدیر ناکارآمد باید برود
استاندار کرمانشاه در ادامه در مورد تغییر مدیران استان نیز با بیان اینکه در جابجایی و تغییر مدیران حتما باید حرمت آنها رعایت شود، گفت: هر مدیری که نتواند چالش های استان را مدیریت کند باید کنار برود چرا که بنده باید پاسخگوی مدیران باشم.
وی همچنین یادآوری کرد که باید مدیران بومی استان را توانمند کنیم و افزود: در انتصاب مدیران با محدودیت هایی مانند بحث بومی و غیربومی روبرو هستیم و معتقدم در انتصاب مدیران زمان برای سعی و خطا نداریم.

**مسکن مهر در زلزله امتحان خوبی پس نداد
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به تخریب واحدهای مسکونی ناشی از زلزله در استان نیز اشاره کرد و گفت: مسکن مهر در زلزله امتحان خوبی پس نداد و خانه هایی که خود مردم ساخته بودند، استحکام بیشتری داشت.
بازوند با تاکید بر اینکه باید ساخت مسکن را به خود مردم واگذار کنیم، افزود: در بحث تخریب واحدهای مسکن مهر بر اثر زلزله اگر کسی تعللی کرده و یا مقصر است، باید شهامت داشته باشد این تعلل را بپذیرد.
وی یادآوری کرد که در روند ساخت و ساز مسکن در مناطق زلزله زده نظارت عالیه می گذاریم از خبرنگاران و شهروندان هم می خواهیم هرجا که اصول فنی و مهندسی رعایت نشد آن را اطلاع رسانی کنند.

**بازدید سرزده از ادارات در دستور کار است
استاندار کرمانشاه همچنین به بازدید سر زده خود از ادارات استان اشاره کرد و گفت: هدفم از این بازدیدها مچ گیری نیست اما انتظار دارم مدیران اول وقت در محل کار حضور داشته باشند.
بازوند با بیان اینکه کسی از رفتنم به ادارات خبردار نمی شود، افزود: تاکنون به 2 اداره به صورت سرزده مراجعه کرده ام که هیچ کدام از مدیران آن در محل کار حضور نداشتند که امتیاز منفی برای آنها محسوب می شود.

**گردشگری یکی از محورهای توسعه استان کرمانشاه
استاندار کرمانشاه در بخش پایانی سخنان خود از گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه استان نام برد و گفت: باید ظرفیت ها و داشته های استان در بخش های مختلف را به خوبی به مردم داخل و خارج از کشورمعرفی کنیم.
بازوند به تشکیل اتاق فکر گردشگری استان در این ارتباط اشاره کرد و افزود: از کرمانشاهیان فعال در حوزه گردشگری در تهران برای حضور در این اتاق فکر و کمک به توسعه گردشگری استان کمک خواستیم که جلسه اول این اتاق فکر هم برگزار شد.
در این نشست خبرنگاران رسانه های استان سوالات خود را در بخش های مختلف مطرح کردند.
علاوه بر استاندار معاونان سیاسی و امنیتی، هماهنگی امور عمرانی و هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع و تعدادی از مدیران کل ستادی استانداری نیز در این نشست حضور داشتند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.