به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی در این مصاحبه که در آستانه دهه فجر انجام شد، اظهار کرد: هنوز در پتروشیمی خراسان مجمع عمومی فوق العاده برای افزایش سرمایه صورت نگرفته است، هر چند که این موضوع در زمان کلنگ زنی طرح توسعه پتروشیمی تاکید شده بود.
وی افزود: هر پروژه سرمایه ای باید طرح توسعه ای داشته باشد زیرا که عمر هر طرحی به پایان خواهد رسید که برای جلوگیری از این امر باید توسعه ایجاد شود.
به گزارش ایرنا، کلنگ آغاز عملیات اجرایی طرح پتروشیمی 2 از سوی رییس جمهوری در سفر استانی دولت و تدبیر خرداد ماه سال 94 به خراسان شمالی زده شد، اما عملیات اجرایی آن به علل مختلف همچنان متوقف مانده است.
مسئولان خراسان شمالی تاکنون، برای اجرایی شدن این طرح بزرگ اقتصادی تلاش های زیادی انجام داده اند و بر اساس اعلام مسئولان، رئیس جمهوری بر شتاب بخشی آغاز عملیات اجرایی آن تاکید کرده است.
شمار زیادی از مسئولان و فعالان حوزه اقتصادی استان خراسان شمالی بر اهمیت این طرح و شتاب بخشی آن تاکید می کنند و آن ها اعلام می کنند که فایناس این طرح شرکت ژاپنی است، بنابراین هیچ بار مالی بر دوش دولت ندارد.
کارشناسان حوزه اقتصادی خراسان شمالی هم می گویند که مجتمع فعلی پتروشیمی خراسان ظرفیت محدودی دارد و راهی جزء نوسازی و توسعه ندارد.
استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: برای از دست ندادن بازار و به روز کردن تجهیزات و ماشین آلات راهی به جز توسعه نداریم که در پتروشیمی خراسان نیز باید افزایش سرمایه ایجاد شود ، صنعت پتروشیمی هم اکنون سود آور است و افزایش سرمایه قابل حل است و هم اکنون هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

* انتقاد شدید از لغو پروازها در فرودگاه بجنورد
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با توجه به لغو پروازها در فرودگاه بجنورد اطمینانی به آن وجود ندارد، این فرودگاه باید توسعه یابد، انتقال بار در این فرودگاه باید داشته باشیم ، فرودگاه مشهد و گرگان این امکان را ندارند باید از این ظرفیت استفاده کنیم اما هم اکنون فرودگاه در وضعیت توسعه ای قرار ندارد.

*کاهش نرخ بیکاری
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه از سال 92 تاکنون در این استان کاهش نرخ بیکاری داشته ایم گفت: در تابستان امسال نرخ بیکاری 9، 9 درصد است که برای 1400 نرخ بیکاری زیر پنج درصد هدف گذاری شده است.
وی تعداد واحد‌های فعال صنعت و معدن در سال 92 را 318 واحد ذکر کرد و افزود: ه‍م اکنون به 355 واحد فعال رسیده است،در سال 92 تعداد واحد های راکد 99 مورد بود که هم اکنون به 69واحد رسیده است که باید در راستای فعال شدن این تعداد تلاش کنیم.
وی افزود: واحدهای راکد در بخش کشاورزی نیز در سال 92 ، 20 درصد بود که هم اکنون به 11 درصد رسیده است، 397 واحد فعال در بخش کشاورزی در این استان وجود دارد.
استاندار خراسان شمالی از شهرستان راز و جرگلان به عنوان تعاون شهر یاد کرد و افزود: 250 میلیارد ریال اعتبار برای شرکت های تعاونی در این شهرستان منظور شده که درصد بهره تسهیلاتی بین صفر تا چهار درصد است.
وی بر تقویت تعاونی ها در این شهرستان و رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال تاکید کرد.

*هدف گذاری 10 هزار شغل در استان
استاندار خراسان شمالی سهم تعهد کشوری در ایجاد اشتغال در این استان را هشت هزار و 690 برای سال جاری ذکر کرد و گفت: اما بیش از 10 هزار شغل را برای این استان هدف گذاری کردیم، تاکنون برای هشت هزار و 410 نفر اشتغال ایجاد کرده ایم که 87 تا 90 درصد سهمیه و 84 درصد هدف را محقق کرده ایم ، سهمیه ایجاد اشتغال کشوری برای این استان در سال 97 ، 9 هزار و 291 نفر اعلام شده است.
وی با بیان اینکه اعتبارات مشاغل خانگی در این استان نسبت به پارسال 13 برابر رشد داشته است گفت: برای این منظور 200 میلیون ریال در نظر گرفته شده که تاکنون به 25 درصد طرح ها تسهیلات پرداخت شده است.
وی بر تزریق امید و نشاط در جامعه تاکید کرد و گفت: رسانه ها باید این مهم را در اولویت قرار دهد .
صالحی در بخش دیگری از سخنانش بر تقویت موسیقی استان تاکید کرد و گفت: به زودی برای بخش موسیقی استان خبر خوش داریم.

* معرفی کارمندان معتاد به تخلفات اداری
وی با بیان اینکه کارمندان معتاد استان به تخلفات اداری معرفی شدند گفت: به کارمندان معتاد هشدار و فرصت برای ترک اعتیاد داده شد.
صالحی افزود: تعدادی از کارمندان هم اکنون در مرحله ترک هستند و افرادی که به این موضوع توجه ندارند به تخلفات اداری معرفی شدند، کمتر از یک درصد کارمندان در خراسان شمالی معتاد هستند.

*ماندگاری استاندار تا سال 1400
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه عهد من با شما تا 1400 است گفت: تغییر و تحول در سیستم اداری طبیعی است.
صالحی در خصوص تغییرات معاونان استانداری، فرمانداران، مدیران کل این استان گفتند: در بخش اداری با هیچ کس عقد برادری نبسته ایم ، افرادی که خوب کار کنند در مدیریت باقی می مانند ، هر روز عملکرد آنان را رصد خواهم کرد.
وی همچنین در خصوص استعفای معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم گفت: با وجود اینکه مهرداد ابراهیمی هیچ تخلف و اختلاس نداشت و تنها یک تخلف شخصی داشته است اما استعفا داد و ما نیز پذیرفتیم.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی** انتشار: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.