به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز،«دکترمحمدعلی نجفی» صبح سه شنبه با مدیران عامل و روسای بانک های دولتی و بخش خصوصی در سالن شهدای دولت استانداری،جلسه مشترک داشت.
وی در پایان این نشست در گفتگو با واحد مرکزی خبر، ضمن اشاره به تذکرات بانکی به مدیران شعب بانک ها گفت: بارها مطرح کرده ام که امروز بزرگترین دغدغه استان در کشور بحث اشتغال و بیکاری است.
دکتر نجفی با اشاره به تأکید صریح مقام معظم رهبری و رئیس محترم جمهور مبنی بر رفع این دغدغه بیان کرد: فلسفه تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی نیز همین امر بوده و پیرو جلسات مکرر در ستاد رفع موانع تولید و کارگروه های اشتغال و تولید به صورت هفتگی، تحرک جدیدی را در بخش تولید ایجاد خواهیم کرد.
*صنایع راکد به جرگه تولید بازگردد
استاندارالبرز با خاطرنشان کردن بازدیدهای میدانی تیم های رصد از کارخانجات و واحدهای تولیدی تصریح کرد: صنایع راکد باید به جرگه تولید بازگردند.
وی با اشاره به اینکه اولین جلسه شورای بانک ها را با رویکرد سوق دادن منابع اعتباری و مالی به سمت رونق تولید در استان برگزار کرده ایم،گفت: مؤسسات اعتباری که بخش عمده ای از منابع مالی را در اختیار دارند باید با اشراف به سیاست های دولت و تصمیمات استان حرکت کنند.
*منابع بانکی به سمت مصارف تولید و اشتغال سوق داده شود
دکتر نجفی با تأکید بر لزوم تخصیص و جذب تسهیلات و منابع اعتباری از سوی بانک ها گفت: اعداد و ارقام حاکی از آن است که مصارف استان بیش از منابع است، بنابراین باید منابع موجود را به سمت مصارف تولید و اشتغال هدایت و سوق دهیم.
وی خطاب به تمامی مسئولان بیان کرد: چه بانک ها و غیربانک ها باید خود را با رویکرد جدید سوق دهند و اگر اینگونه نباشد در ادامه راه با ما نخواهند بود.
رئیس شورای هماهنگی بانک های استان گفت: مدیریت منابع و مصارف تسهیلات جذب شده بانک ها و روند تخصیص آن به متقاضیان از سوی دستگاه های نظارتی توسط کمیته های خاصی مورد پایش و رصد قرار خواهد گرفت.
*سهم گردشگری استان در سرفصل اعتبارات بانکی دیده شود
استاندار البرز گفت: البرز از استان های گردشگری در کشور است و سهم اشتغال محدود در این بخش با جذب تسهیلات در این فصل برای طرح های حوزه گردشگری مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.
دکتر نجفی با بیان اینکه رویکرد ما به عملکرد بانک ها مثبت است، گفت: بانک های خصوصی نیز باید در این زمینه مشارکت ویژه ای داشته باشند.
تسهیلات ویژه پیش بینی شده حوزه تولید و اشتغال در سال 96
بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در سال 1396 مقرر شده است تامین سرمایه در گردش مورد نیاز تعداد 10 هزار بنگاه اقتصادی، تامین مالی تعداد 6 هزار طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی حداقل 60 درصد و تامین مالی بازسازی و نوسازی 5 هزار واحد اقتصادی با تخصیص حدود 300 هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع داخلی در اولویت شبکه بانکی کشور قرار گیرد.
به علاوه، مطابق آئین‌نامه اجرایی بند "الف" تبصره 18 قانون بودجه سال 1396 مقرر گردیده است مبلغ 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و پایدار برای بهره‌برداری از مزیت‌های نسبی و رقابتی (با اولویت مناطق روستایی، عشایری و محروم) به طرح‌ها و پروژه‌های کوچک، متوسط و صنایع دستی پرداخت گردد.
لذا با احتساب این موارد، برنامه‌های ویژه نظام بانکی در حوزه تولید و اشتغال در سال 1396 به رقم 500 هزارمیلیارد ریال بالغ خواهد گردید که با توجه به برآورد 6710 هزار میلیارد ریالی توان تسهیلات‌دهی شبکه بانکی، سهم تسهیلات مزبور از کل تسهیلات پرداختی به حدود 7.5 درصد در سال جاری خواهد رسید.
استاندار البرز نیز با اشاره به رقم 500 هزار میلیارد ریالی که در برنامه ویژه نظام بانکی برای رونق تولید و اشتغال دیده شده است، گفت: بانک ها برای جذب فراتر از رقم دیده شده در اختصاص تسهیلات بانکی تلاش کنند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 778769
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.