به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در شصت و دومین جلسه تسهیل و رفع موانع تولید استان از مدیران اجرایی و بانک ها خواست در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان سخت گیری نکنند و با تمام وجود برای مطالبه به حق جوانان برای شغل تلاش کنند.
وی بیان داشت: ما در استان کرمانشاه با نرخ بالای بیکاری جوانان مواجه هستیم، لذا همه مدیران و مسئولان در مقابل این بیکاری مسئول هستند و از اعضای این کارگروه انتظار دارم که با برنامه ریزی تلاش کنند تا نتایج خوب و اثربخشی برای تولید و شغل جوانان در این کارگروه رقم بخورد بنابراین یک مساعدت ویژه توسط اعضا برای حل مشکل بیکاری و افزایش اشتغالزایی الزامی است.
وی با بیان اینکه مردم و جوانان از ما انتظار حل مشکلات آنها بویژه حل مشکل بیکاری را دارند، گفت: همگی مدیر شدیم که مشکل مردم را حل کنیم لذا جوانی که کار و شغل داشته باشد به دنبال زندگی خودش خواهد بود و هیچ موقع به دنبال ایجاد مشکل نخواهد بود بنابراین از همه مدیران به ویژه مدیران بانک ها می خواهم که در راستای کمک به تولید و حل مشکل بیکاری جوانان سخت گیری نکنند.
مقام عالی استان تصریح کرد: اگر مدیری نمی تواند در این مسیر همراه و همگام باشد و قادر به حل مشکلات پیش رو نمی باشد به ما واضع بگوید تا ما از مرکز بتوانیم مشکل را حل کنیم زیرا در غیر این صورت ما مجبور خواهیم شد که برای تغییر چنین مدیری اقدام کنیم.
وی با اشاره به 24 رویکرد تعریف شده برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: مقام معظم رهبری در ابتدای سالجاری به استفاده از ظرفیت های تعطیل شده تاکیدها و فرمایش هایی داشتند که همه ملزم به رعایت و توجه به این مهم در راستای حل مشکل بیکاری هستیم.
استاندار کرمانشاه خاطرنشان ساخت: ما با برنامه ریزی قادر هستیم که ظرفیت های تعطیل شده در استان را برای ایجاد شغل احیاء کنیم لذا ظرف 15 روز آینده ستاد احیای ظرفیت های راکد را در استان با حضور مدیرکل دادگستری، بازرسی، دیوان محاسبات، فرمانده سپاه و همچنین مسئولان امنیتی استان و همین اعضای ستاد تسهیل تشکیل خواهیم داد تا بتوانیم با رویکردی جدید از ظرفیت های راکد در استان برای افزایش تولید و حل مشکل بیکاری استفاده کنیم.
بازوند بیان داشت: برای تعیین تکلیف واحدهای تعطیل شده سه راه داریم اول اینکه با توجه به اینکه برخی از طرح های راکد در اختیار بانک هاست، بانک ها باید برنامه های خود را برای خارج شدن این واحدها از رکود به ستاد اعلام کنند تا بتوانیم ظرف یک بازه زمانی آنها را به چرخه تولید بازگردانیم.
استاندار کرمانشاه گفت: همچنین تعدادی از این واحدهای راکد در اختیار هلدینگ های اقتصادی است که این هلدینگ ها هم باید برنامه زمانبدی خود را برای احیای چنین واحدهایی اعلام کنند تا اقدام های لازم برای احیای مجدد آنها از سوی ستاد احیای ظرفیت های راکد صورت گیرد.
وی همچنین بیان داشت: راه سوم این است که تعدادی از این واحدها در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی است که باید لیست این واحدها هم مشخص و تعیین و تکلیف شوند تا از رکود و عدم فعالیت خارج شوند.
بازوند خاطرنشان ساخت: بدون شک با انجام چنین برنامه ای بسیاری از واحدهای راکد و ظرفیت های تعطیل شده، احیا خواهند شد و سرمایه های خوابیده که می توانند به رونق اقتصادی جامعه کمک کنند در راستای کمک به اشتغال و حل مشکل بیکاری به کار گرفته خواهد شد.
وی در پایان گفت: بعضی از هلدینگ های که در اختیار بانک هاست چنانچه بانک ها قادر به احیای آنها هستند اقدام های لازم را انجام دهند اما اگر قادر به احیای آنها نیستند باید با یک شرایط مطلوب به سرمایه گذاران واگذار کنند زیرا هیچ کاری مهمتر ایجاد شغل در استان وجود ندارد.
در این جلسه تعدادی از طرح ها و واحدهای صنعتی و کشاورزی که با مشکل و عدم رکود مواجه بودند به دستور استاندار کرمانشاه تصمیمات لازم برای احیای مجدد آنها اتخاذ شد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای یک هزار واحد تولیدی و صنعتی با 30 هزار نفر اشتغالزایی است.
براساس آخرین آمار نرخ بیکاری استان کرمانشاه 22 درصد اعلام شده است.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.