اقبال عباسی روز شنبه در آیین بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از فرهنگیان استان افزود: در این روزها، با توسعه استفاده از فضای مجازی، بسترها آماده شده است که مدیران و مسئولان از فضای مجازی به عنوان یک فرصت استفاده کنند و از همین طریق با برگزاری جلسات به پیگیری مشکلات بپردازند.

وی، با تاکید بر اینکه همیشه نباید جلسات و پیگیری‌ها به صورت حضوری باشد، اظهار داشت: می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های جدید، در راستای توسعه استان و همچنین پیگیری و رفع مشکلات و برنامه‌ریزی فعالیت کرد.

وی،با تقدیر و تشکر از تلاش معلمان و کادر ادارای آموزش و پرورش و مدیران مدارس در این روزهای کرونایی و تبریک هفته معلم افزود: در این روزها، کلاس‌های درس تعطیل بود، اما آموزش تعطیل بردار نبود و همه کارکنان اداری، مدیران مدارس و معلمان برای ارائه آموزش به دانش‌آموزان تمام تجهیزات و امکانات را فراهم کردند.

عباسی افزود: معلمان با استفاده از شبکه‌های مختلف به خصوص شبکه شاد و شبکه‌های مجازی ایرانی به ارائه آموزش علم ودانش  به دانش آموزان پرداختند.

وی، با بیان اینکه انسان به عنوان یک سرمایه اجتماعی عامل توسعه است ،گفت: این سرمایه اجتماعی به علم و دانش نیاز دارد تا نقش توسعه خود را ایفا کند و عامل ترقی کشور شود.

به گفته وی، معلمان به عنوان آموزش دهندگان این سرمایه‌های اجتماعی نقش مهم و موثری در ارائه علم و دانش برای توسعه کشور دارند و در همه عرصه‌ها و حوزه‌ها برای توانمندسازی دانش‌آموزان تلاش می‌کنند.

وی اظهار داشت: شهید مرتضی مطهری در جمهوری اسلامی نقش واقعی یک معلم دینی را ایفا می‌کرد و دشمنان نظام این مساله را تحمل نکردند به همین دلیل این معلم متفکر را به شهادت رسانند، اما امروز هزار شهید مطهری و بهشتی در حوزه علم و دانش تلاش می‌کنند تا ایران در مقابل دشمنان ایستادگی کند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین با اشاره به اینکه این استان از استان‌های پیشتاز در نرخ پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در برنامه شاد در کشور است، گفت: بیشتر کلاس‌های درس در مقاطع مختلف تحصیلی به خصوص مقطع  ابتدایی در برنامه شاد امکان‌پذیر شده است.

فرخناز قائدامینی، با تاکید بر اینکه فعالیت آموزش تعطیل شدنی نیست، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم  برای استمرار فرایند آموزش و کیفیت بخشی آموزشی با تلاش مدیران مدارس و معلمان از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی فراهم شده است.

وی ،با اشاره به نامگذاری ۱۲ تا ۱۸ اردی‌بهشت به عنوان هفته بزرگداشت مقام معلم افزود: این هفته فرصتی برای ارج نهادن به مقام معلم و استادانی است از تمام توان خود برای توسعه علم و دانش استفاده می‌کنند.

وی افزود: همزمان با هفته بزرگداشت معلم از ۶۳ معلم برتر شهرستانی ۱۷ معلم برتر استانی تجلیل می‌شود.

در سال تحصیلی جاری ۲۰۷ هزار و ۱۱۷ دانش‌آموز در بیش از ۲ هزار و ۶۰۰  مدرسه و حضور بیش از ۱۴ هزار نیروی فرهنگی در چهارمحال و بختیاری مشغول فراگیری علم و دانش هستند.

به گزارش ایرنا، با شیوع ویروس کرونا در کشور مدارس و دانشگاه‌ها به شکل حضوری تعطیل شدند اما آموزش به صورت مجازی تداوم یافت. 

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.