اقبال عباسی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح رسمی شبکه آموزشی دانش‌آموزی یک هزار و ۲۷ مدرسه ابتدایی این استان، افزود: ایجاد شبکه آموزشی شاد، از اقدامات ارزشمندی است، که زمینه فراگیری علم و دانش در روزهای کرونایی را برای دانش‌آموزان فراهم کرده است.

وی ادامه داد: فراهم شدن بستر مجازی آموزش، از فرصت‌هایی است که شیوع کرونا فراهم کرد و می‌توان این فضا را برای مدت‌ها فعال نگاه داشت و در زمینه تحصیل علم از آن بهره‌گیری کرد.

عباسی، با بیان اینکه دولت عجله‌ای برای بازگشایی مدارس ندارد، تصریح کرد: تا زمان رفع نگرانی والدین دانش‌آموزان در خصوص فعالیت مجدد مدارس و تا زمان عادی شدن شرایط، مدارس بازگشایی نمی‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: کرونا علاوه بر فرصت‌هایی که در حوزه دولت الکترونیک از قبیل آموزش مجازی، خرید اینترنتی و کسب و کارهای مجازی فراهم کرد، تلنگری بود تا به انسانها به اشکالات و نقایص خود در زمینه رعایت مسائل بهداشتی پی ببرند.

عباسی، با ارزیابی مطلوب شرایط استان در خصوص کنترل شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری جزو ۳ استان برتر کشور در حوزه کننترل بیماری، تعداد مبتلایان و مرگ و میرهای ناشی از این ویروس است، که این مهم جز با همراهی مردم و متولیان امور و مسئولان حوزه‌های مختلف امکانپذیر نبود.

به گزارش ایرنا، شبکه شاد مخفف «شبکه آموزشی دانش‌آموزان» یک اقدام هماهنگ کشوری و راهکاری برای تداوم فراگیری علم و دانش در شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا است.

در سال تحصیلی جاری ۲۰۷ هزار و ۱۱۷ دانش‌آموز در بیش از ۲ هزار و ۶۰۰  مدرسه و حضور بیش از ۱۴ هزار نیروی فرهنگی در چهارمحال و بختیاری مشغول فراگیری علم و دانش هستند.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.