فرحناز قائدامینی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۳۴ هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی استان در شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) عضو و فعالیت آموزشی خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: حدود ۴ هزار نفر مدیر و آموزگار دوره ابتدایی نیز آموزش‌های لازم برای تدریس دروس در بستر این شبکه را فرا گرفته‌اند و آماده برگزاری کلاس‌های درس در فضای این شبکه شده‌اند.

قائدامینی تصریح کرد: زمینه برای عضویت دانش‌آموزان مقطع متوسطه نیز فراهم شده است و به زودی کلاس‌های درس این مقطع نیز در شبکه شاد راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شبکه شاد فضای ایمن و مناسبی را برای تداوم سال تحصیلی فراهم کرده است، اظهار داشت: در این شبکه علاوه‌بر ارتباط دانش‌آموز با معلم، زمینه برای ارتباط و تعامل والدین با معلمان نیز فراهم است. 

قائدامینی، پیگیری مشکلات در راستای نصب و راه‌اندازی شبکه شاد در استان را ضروری دانست و گفت: پشتیبانی فنی از شبکه شاد، ارائه راهکارهای آموزشی مناسب برای نصب شبکه و پاسخگویی به سوالات مدیران، معلمان، اولیا و دانش‌آموزان در این خصوص و تهیه راهنمایی‌های آموزشی در دستورکار قرار دارد.

وی در خصوص نحوه بهره‌مندی دانش‌آموزان مناطق سخت‌گذر و کم‌برخوردار استان از فعالیت‌های آموزشی نیز گفت: با شیوع ویروس کرونا و ضرورت توجه به دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار، گروه‌های آموزشی در استان فعال شد و کلاس‌های درس در مناطقی که امکان اتصال به اینترنت و یا امکانات سخت‌افزاری وجود ندارد به صورت سی‌دی‌های آموزشی و همچنین به صورت مکتوب در قالب درسنامه تهیه و در اختیار این دانش‌آموزان قرار داده شده است.

به گزارش ایرنا، شبکه شاد مخفف «شبکه اجتماعی دانش‌آموزان» یک اقدام هماهنگ کشوری و راهکاری برای تداوم فراگیری علم و دانش در شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا است.

در سال تحصیلی جاری ۲۰۷ هزار و ۱۱۷ دانش‌آموز در بیش از ۲ هزار و ۶۰۰  مدرسه و حضور بیش از ۱۴ هزار نیروی فرهنگی در چهارمحال و بختیاری مشغول فراگیری علم و دانش هستند.

به گزارش ایرنا، با شیوع ویروس کرونا در کشور مدارس و دانشگاه‌ها به شکل حضوری تعطیل شدند اما آموزش به صورت مجازی تداوم یافت. 

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.