اردشیر نوریان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی‌ که طرح ملی بن به بروجن مصوبه قانونی 2 دولت را دارد و تاکنون در حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اما تکمیل و بهره‌برداری از آن با اقدامات خلاف قانون برخی افراد استان همجوار به چالش کشیده شده است.

وی ادامه داد: آبگیر طرح که در حوزه استحفاظی استان همجوار قرار دارد ،برای دومین بار در سالجاری از سوی برخی افراد تخریب شده است که این موضوع نه تنها باعث دلخوری مردم استان چهارمحال و بختیاری شده است، بلکه نیازمند پیگیری جدی از سوی مسوولان قضایی و انتظامی است.

نوریان با بیان اینکه شورای عالی امنیت ملی، استان اصفهان را مسوول تامین امنیت محل آبگیر طرح بن به بروجن تعیین کرده است، اظهار داشت: مسئولیت تخریب طرح در وهله نخست متوجه مسوولان همجوار است که باید با نخریب کنندگان این طرح به صورت قانونی برخورد شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پس از تخریب دوباره آبگیر، در هفته جاری مجمع نمایندگان استان با تنظیم و ارسال نامه‌ای به رئیس جمهوری، از عالی‌ترین مقام اجرایی کشور ورود جدی به این طرح و رفع موانع اجرای آن را خواستار شده‌اند.

نوریان افزود: امید است رئیس جمهوری هرچه سریع‌تر به این نامه پاسخ دهد تا سپس بر اساس دستورات این مقام عالی، برای تامین امنیت آبگیر و تداوم اجرای طرح تصمیم‌گیری و اقدام شود.

وی کماکان با تغییر محل آبگیر طرح ابراز مخالفت کرد و گفت: تغییر محل آبگیر نه تنها هزینه‌های بسیاری را بر بیت‌المال تحمیل و روند اجرای طرح را با وقفه بسیار مواجه می‌کند بلکه روح قانونگرایی را زیرسوال می‌برد و چنین رفتارهای خلاف قانونی را به یک رویه در کشور تبدیل می‌کند.

به گزارش ایرنا، آبگیر طرح بن به بروجن برای نخستین بار در مهرماه امسال تخریب شد. 

طرح انتقال آب بن به بروجن که آب را برای مصرف شرب از منطقه بن به سمت بروجن و نقنه انتقال می‌دهد طرحی است که مصوبه دو دولت را دارد و رئیس جمهوری در سفر خود به استان در سال ۹۳ تاکید بسیاری بر اجرای این طرح داشت.

در سفر وزیر نیرو به استان در تابستان امسال نیز تاکید بسیاری بر اجرای هرچه سریع‌تر این طرح انجام شد و روند اجرایی این طرح سرعت بیشتری به خود گرفت و اینک پیشرفت فیزیکی آن به حدود ۸۰ درصد رسیده است.

با بهره‌برداری از این طرح مشکل آب شرب ۱۱ شهر و ۱۳ روستای چهارمحال و بختیاری با جمعیتی افزون بر ۴۶۰ هزار نفر رفع می‌شود اما به گفته مسئولان چنانچه این طرح با سرعت لازم به بهره‌برداری نرسد تامین آب شرب در استان با بحران جدی مواجه می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.