اسماعیل پیرعلی روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تفاهم‌نامه با هدف حمایت از فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان، کمک به تجاری‌سازی دستاوردهای آن‌ها و تسریع حرکت ملی در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان انجام گرفته است.

 وی ادامه داد: در این تفاهم‌نامه به موضوعاتی نظیر تعامل و هم‌افزایی سازنده میان شهرک و پارک در راستای ایجاد ظرفیت هم‌افزا در نظام نوآوری و زیست‌بوم کارآفرینی دانش‌بنیان و تسهیل به کارگیری امکانات طرفین برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور پرداخته شده است.

پیرعلی، ایجاد زمینه‌های مشارکت و سرمایه‌گذاری از طریق رایزنی با نهادهای حمایتی در هر استان در حوزه‌های فناوری‌های نوین، استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و مشاوره‌ای، مشارکت در تعامل با سازمان‌ها و نهادهای موثر استان اصفهان و استان چهارمحال و بختیاری را از دیگر دستاوردهای این تفاهم نامه برشمرد.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ارائه خدمات علمی، تخصصی و آزمایشگاهی به شرکت‌های عضو و بازاریابی، عرضه و فروش محصولات و فناوری‌های شرکت‌های شرکت‌های عضو از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است و امید می‌رود این مهم با اهتمام به کارگرفته شده از سوی هر دو استان به خوبی محقق شود.

در چهارمحال و بختیاری ۱۳۰ شرکت دانش بنیان، فناور و هسته‌های رشد فعال است که از این تعداد ۶۳ شرکت تاکنون موفق به تجاری‌سازی ایده‌های خود شده‌ و محصولات خود را در بازارهای داخلی و خارجی به فروش رسانده‌اند.

همچنین طی سال‌های اخیر بیش از ۲۶۰ دانش فنی در این استان تولید، بیش از ۱۰۰ دانش فنی تجاری‌سازی و ۱۰۰ اختراع از سوی شرکت‌های دانش بنیان، فناور و هسته‌های رشد این استان ثبت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.