مسعود میرمحمد صادقی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تجهیزات می تواند میزان برداشت از چاه ها و سفره آب های زیرزمینی را به صورت هوشمند اندازه گیری کند.
وی به اهمیت انضباط برداشت از آب های زیرزمینی اشاره کرد و گفت: تجهیز چاه های مجاز به کنتور اگرچه فرایند سختی دارد، اما ضرورت آن بر کسی پوشیده نیست، زیرا مشخص نبودن حجم برداشت ها اثرات نامطلوبی در پی دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان تاکید کرد که کنترل برداشت از منابع آبی باید همه جانبه و با مشارکت همه ارگان های مرتبط باشد، وزارتخانه های نیرو، جهاد کشاورزی و کشور به همراه قوه قضاییه و نیروی انتظامی در کنار یکدیگر می توانند از برداشت های غیرقانونی و استفاده از چاه های غیرمجاز جلوگیری کنند.
میرمحمد صادقی به برنامه ریزی برای احداث دو جاده به موازی رودخانه برای رصد و کنترل برداشت ها اشاره کرد و گفت: بدون شک برداشت و توزیع عادلانه آب نیازمند مشارکت نمایندگان کشاورزان است به نحوی که ضمن نظم و ساماندهی به استفاده از منابع آبی، عدالت نیز رعایت شود.
حدود 750 هزار حلقه چاه آب در نقاط مختلف کشور حفر شده که از این تعداد 400 هزار حلقه مجاز و 350 هزار حلقه غیرمجاز است.
در استان اصفهان نیز افزون بر 12 هزار حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد.
زاینده رود مهمترین رودخانه در مرکز فلات مرکزی ایران به طول حدود 350 کیلومتر از سراب در زاگرس مرکزی تا پایاب در گاوخونی است، حوضه زاینده رود از استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری تشکیل شده که 93 درصد از مساحت و 98 درصد از جمعیت زیرپوشش این حوضه در استان اصفهان و هفت درصد از مساحت و 2 درصد از جمعیت زیرپوشش آن در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
6020/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.