حسن امجدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: عملیات بازگشت حجاج بیت اله الحرام در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان که از روز هشتم شهریور ماه آغاز شد، تا فردا (چهارشنبه) 21 شهریور ادامه دارد.
وی با بیان اینکه عملیات بازگشت حجاج در قالب 27 پرواز در مدت 13 روز انجام می شود، افزود: از مجموع پروازهای ورودی، 19 پرواز از مبدا مدینه و هشت پرواز از مبدا جده به اصفهان انجام می شود.
مدیرکل فرودگاه های اصفهان گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده 6 هزار و 598 زائر در قالب 31 کاروان مدینه بعد و 14 کاروان مدینه قبل در فرودگاه اصفهان پذیرش می شوند.
وی با بیان اینکه پروازهای رفت حجاج از این فرودگاه از هشتم مرداد امسال آغاز شد و بامداد 20 مرداد خاتمه می یابد، اظهار داشت: عملیات اعزام زائران اصفهانی در مدت 12روز از طریق 27 پرواز شامل هشت سورتی پرواز به مقصد مدینه و 19 سورتی پرواز به مقصد جده انجام شد.
امجدی گفت: در عملیات حج امسال 6 هزار و 618 مسافر به سرزمین وحی اعزام شدند که پنج هزار و 785 زائر از استان اصفهان، 452 زائر از استان چهارمحال و بختیاری و 140 زائر از استان یزد در قالب 45 کاروان و 241 نفر از عوامل کارگزار حج بودند.
وی افزود: صرفنظر از تاخیرهایی که بدلیل بروز نقص فنی در تعدادی از پروازها بوجود آمد، با تدابیر اتخاذ شده بوسیله عوامل اجرایی، خدمت رسانی به زائرین سرزمین وحی به بهترین شکل ممکن انجام شد.
در عملیات بازگشت حجاج و برای رفاه حال خانواده های آنها، اطلاع رسانی در باره زمان پذیرش پروازها از طریق پورتال حج سایت فرودگاه، کانال اطلاع رسانی سروش و تلفن 199 برای تماس از شهر اصفهان و تلفن 35275200 برای تماس از شهرستان ها انجام شد.
فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان، مقام سوم اعزام و پذیرش حجاج را در کشور پس از فرودگاه های امام خمینی(ره) تهران و مشهد دارد.
این فرودگاه واقع در شرق اصفهان دارای 2 باند به طول چهار هزار و 397 متر و عرض 45 متر با 10 جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.
فرودگاه اصفهان به عنوان مُعین فرودگاه های کشور عمل می کند و در طول سال میزبان بسیاری از فرودهای اضطراری، اورژانسی و هدایت شده است.
ت 7150 /6027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.