علی شهریارپور شامگاه یکشنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تعدادی بیکاران این استان از ۶۲ هزار نفر در سال ۱۳۹۵ به ۵۷ هزار نفر در سال گذشته و ۴۷ هزار نفر در سال‌جاری کاهش داشته است.

وی افزود: همچنین نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری از ۲۰.۲ درصد در سال ۱۳۹۵ به ۱۷.۴ درصد در سال گذشته و ۱۳.۹ در تابستان سال‌جاری کاهش یافت.

شهریارپور تصریح کرد: این در حالی است که نرخ مشارکت اقتصادی چهارمحال و بختیاری در سال ۱۳۹۵ برابر ۱۶.۸ درصد و در سال‌جاری ۴۰ درصد اعلام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: براساس اعلام مرکز آمار ایران عملکرد استان‌های کشور در ۸۳ شاخص توسعه‌ای بخشی و فرابخشی ارزیابی شد.

شهریارپور اظهار داشت: براساس این ارزیابی چهارمحال و بختیاری جزو استان‌های میانی کشور بوده و در شاخص‌های اجتماعی فرهنگی از جایگاه مطلوبی برخوردار است.

به گزارش ایرنا، با تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسئولان ارشد چهارمحال و بختیاری و توجه ویژه ‌دولت تدبیر و امید به مناطق کمتربرخوردار نرخ بیکاری این استان از ۲۰.۲ درصد در سال ۱۳۹۵ به ۱۷.۴ درصد در سال گذشته و ۱۳.۹ در تابستان سال‌جاری کاهش یافت.

براساس دستورالعمل جدید شورای برنامه‌ریزی و توسعه، تعداد کارگروه‌های تخصصی این شورا از ۱۳ به ۴ مورد کاهش یافت.

۴ کارگروه جدید شورای برنامه‌ریزی و توسعه شامل کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری، کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست، کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده و کارگروه آموزش، پژوهش، فنآوری و نوآوری است.

این اقدام در راستای انسجام‌بخشی به تصمیمات و کوتاه شدن فرآیندها با هدف تسریع در روند اجرای طرح‌ها صورت گرفت.

براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ چهارمحال و بختیاری جمعیتی افزون‌بر ۹۴۷هزار نفر دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.