مرضیه جلیل‌پور روز یکشنبه در جلسه کمیته تخصصی بانوان و خانواده این استان افزود: یکی از شاخص‌های لازم برای تحقق نشاط و سلامتی بانوان، ورزش و تحرک بدنی است که در جامعه شهری و مدرن امروز کمتر به آن توجه می‌شود.

وی ادامه داد: تحرک‌بدنی و ورزش برای بانوان شاغل و متاهل که دو شغله محسوب می‎شوند از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که این زنان بیشتر در معرض آسیب‌های روحی و جسمی قرار دارند از همین رو برای پیشگیری از بروز احتمالی برخی بیماری‌ها باید برای حفظ سلامتی و تندرستی خود بکوشند.
جلیل‌پور تصریح کرد: با توجه به نقش مهم تحرک در سلامتی و لزوم سلامت بانوان به عنوان محور اصلی خانواده و نقش مستقیم آنها در ارتقای سلامت جامعه، انتظار می‌رود از طریق دستگاه‌های متولی و رسانه ملی برای ترویج فعالیت فیزیکی زنان در هفته ملی سلامت بانوان برنامه‌های اثرگذاری تولید و پخش شود.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: برای توانمندسازی زنان در جهت خودمراقبتی و ارتقای سطح آگاهی آنها برای داشتن جامعه‎ای تندرست و با نشاط، همکاری‌های بین بخشی در استان تقویت می‌شود و نهادهای مربوطه را در این حوزه ورود می‌دهیم.

به گزارش ایرنا، برنامه‌های هفته ملی سلامت بانوان ایران امسال از ۱۰ تا ۱۶ آبان در کشور برگزار می‌شود.

ترویج فعالیت بدنی برای شادابی و تندرستی زنان ایران به عنوان موضوع اصلی برنامه های این هفته تعیین شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۴۷ هزار نفر است که نیمی از این جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.