علی شهریارپور شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: چهارمحال و بختیاری در مهرماه سال ۹۷ با نرخ تورم ۵۱.۴ درصدی پس از استان کردستان در ردیف استانهای با بالاترین نرخ تورم کشور قرار گرفته بود اما در جدیدترین آمار مرکز آمار ایران این نرخ بسیار تعدیل یافته است.

وی ادامه داد: نرخ تورم نقطه به نقطه استان در مهرماه امسال با کاهش ۲۲ درصدی به ۲۹.۴ درصد کاهش یافته است و استان در مقایسه با سایر استان‌های کشور در ردیف یازدهمین استان با نرخ بالای تورم جای گرفته است.

شهریارپور تصریح کرد: برهمین اساس اگر بخواهیم ارزیابی منطقی و صحیح از نحوه عملکرد اقتصادی مدیران استان داشته باشیم باید نرخ تورم استان را با عملکرد پیشین خود بسنجیم که با توجه به کاهش نرخ تورم در مهرماه ۹۸ باید گفت که عملکرد مدیریتی در استان بهبود یافته است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامهریزی چهارمحال و بختیاری افزود: مقایسه استان‌ها با یکدیگر نمی‌تواند شاخص منطقی و کاربردی را ارائه دهد بلکه به عقیده کارشناسان اقتصادی عملکرد هر استانی باید با همان استان سنجیده و مقایسه شود که این تغییرات در استان بسیار محسوس و قابل توجه است.

شهریارپور خاطرنشان کرد: مهار نرخ ارز، کنترل نقدینگی در بازار و افزایش قدرت خرید مردم از مهمترین علل کاهش نرخ تورم به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، تورم متغیری است که از برآیند نیروهای موجود در سمت عرضه و تقاضای کل اقتصاد حاصل می‌شود. از همین رو به افزایش سطح قیمت‌ها در صورتی که مداوم و خود افزا بوده و دارای حافظه طولانی مدت باشد تورم اطلاق می‎شود.

تورم نقطه ای کشور در مهرماه سال جاری ۲۸.۳ درصد و تورم سالانه نیز ۴۱.۳ درصد اعلام شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با بیش از ۹۷۴هزار نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.