مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: امروز 104 آموزگار فداکار آموزش و پرورش در دورترین مناطق محروم استان از جمله روستاهای واقع در کوهرنگ، اردل، میانکوه و ... در 57 آموزشگاه در روستاهای صعب‌العبور به امر تعلیم و تربیت مشغول هستند.
به گزارش ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری- فرحناز قائدامینی اول مردادماه در نشست تخصصی مدیران منتخب مدارس ابتدایی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه زیربنای توسعه هر جامعه آموزش و پرورش است، اظهار کرد: کلید این زیر بنا در دستان معلمان و مدیران راهبردی قرار دارد تا بتوانند با برنامه‌ریزی صحیح فضای علمی و عاطفی مطلوب را، علی‌رغم مشکلات، در مدارس ایجاد کنند.
وی در ادامه آموزش ابتدایی را زیر بنای توسعه آموزش و پرورش خواند و اضافه کرد: اگر تعلیم و تربیت در مقطع ابتدایی به صورت صحیح شکل بگیرد، شاهد مشکلات دانش‌آموزان در مقاطع بالاتر تحصیلی نخواهیم بود.
قائدامینی با اشاره به اینکه کار ما نه بیان مشکلات بلکه تلاش برای حل آن‌هاست، گفت: در راستای تلاش مجموعه آموزش و پرورش استان، این نهاد توانست در ارزیابی عملکرد از سوی وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه امتیاز کامل 100 را کسب کند.
وی با اشاره به وجود 191 هزار 498 دانش‌آموز در استان، بیان کرد: 60 درصد این آمار را دانش‌آموزان ابتدایی تشکیل می‌دهند که 52 درصدشان در مناطق شهری و 48 درصد در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.
قائدامینی با دسته‌بندی مشکلات آموزش و پرورش به دو دسته درون‌سازمانی و برون‌سازمانی، بیان کرد: در مبحث درون سازمانی مشکلاتی نظیر محتوای آموزشی، کمبود نیروی انسانی، اعتبارات، امکانات و تجهیزات در جهت تحقق عدالت اموزشی مهم‌ترین مسائل هستند.
وی ادامه داد: در حوزه برون‌سازمانی نیز مسائلی نظیر عدم همراهی و همکاری والدین با مدارس و نیز عدم برخورداری آنان از سطح خوب برای کمک به مدیران و معلمان در امر تربیت، قابل طرح است؛ و به همه اینها باید نبود انگیزه در دانش‌آموزان برای تحصیل را هم افزود.
قائدامینی با اشاره به رشد چشمگیر آموزش و پرورش استان در برخی زمینه‌ها، تأکید کرد: امروز 104 آموزگار فداکار آموزش و پرورش در دورترین مناطق محروم استان از جمله روستاهای واقع در کوهرنگ، اردل، میانکوه و ... در 57 آموزشگاه در روستاهای صعب‌العبور به امر تعلیم و تربیت مشغول هستند.
وی با اشاره به رشد چشمگیر پوشش تحصیلی آموزش ابتدایی در سال تحصیلی 97-98، گفت: این رشد در استان  99.12 درصد بود که در مقایسه با شاخص 98.13 درصدی در کشور، میزان پیشرفت گویاست.
قائدامینی تأکید کرد: «طرح تدبیر» در استان به صورت پویا و فعال در حال اجراست، ضمن اینکه بازدیدهای تخصصی و نظام‌مند معاونان و کارشناسان مجموعه معاونت ابتدایی از مدارس در دستور کار قرار دارد و در همین راستا از 300 نفر از برگزیدگان دوره‌های مختلف تجلیل به عمل آمد.
قائدامینی اجرای برنامه‌های با محوریت قرآن را یادآور شد و اضافه کرد: در مجموع 1030 دبستان از این برنامه‌‎ها بهره‌مند هستند و تلاش می‌شود با ارتقای سواد قرآنی معلمان سطح قرآنی دانش‌آموزان نیز ارتقا یابد.
وی با اشاره به فعالیت 48 راهبر آموزشی در سطح مدارس استان، گفت: برنامه‌هایی نظیر آموزش آداب و مهارت‌های زندگی اسلامی در 96 درصد از کلاس‌ها و مدارس استان در حال اجراست. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.