به گزارش ایرنا محمد تقی زاده روز شنبه در نشست مسئولان آموزش و پرورش خوزستان که با حضور رییس امور آموزش و پرورش و آموزش فنی و حرفه ای سازمان برنامه و بودجه کشور در محل این اداره کل برگزار شد، با بیان اینکه شاخص تناسب آمار دانش آموزان با نیروی انسانی در این استان رعایت نشده افزود: برای سال تحصیلی جدید با کمبود هفت هزار معلم با مشکل جدی روبه رو خواهیم بود.
وی با ذکر اینکه در سال تحصیلی 97-96 برای اینکه کلاسی در خوزستان بدون معلم نباشد هر معلم در چند مدرسه تدریس می کرد ادامه داد: همچنین در کنار کمبود نیروی معلم درهفته 200 هزار ساعت بالغ بر هشت هزار نفر نیروی خدماتی و اداری کمبود در آموزش و پرورش خوزستان وجود دارد.
رییس طرح و برنامه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این نشست گفت: در سال 97 کل استخدام کشوری در آموزش و پرورش 14 هزار نفر خواهد بود که 6 درصد از این سهم متعلق به خوزستان است.
جلیل ناصری بیان کرد: با سهمیه 6 درصد که به خوزستان برای استخدام نیرو داده می شود نمی توان کمبود نیروی این استان را جبران کرد.
وی افزود: کمبود نیروی انسانی از دوران جنگ تحمیلی در خوزستان رخ داده که هنوز جبرانی برای آن رخ نداده است.
وی ادامه داد: در برخی استان ها ردیف های خاصی برای استخدام معلمان گرفتند که از جمله برای استان سیستان و بلوچستان یک هزار و 500 نفر سهیمه استخدامی خارج از برنامه مصوب صادر شد.
رییس طرح و برنامه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: پارسال با جذب نیروی حق التدریس در خوزستان، مشکل اضافه کاری معلمان که مجبور به تدریس بودند در این استان برطرف شد.
وی ادامه دارد: خوزستان 12 درصد حق التدریس کشور را دارد اما سهمیه استخدامی آن حداقل است.
ناصری با اشاره به آمار بالای مهاجرت معلمان از خوزستان ادامه داد: خوزستان از استان هایی است که بیشتر بحران ها در آن رخ داده و با همه کنترل کردن ها 600 معلم در سال از این استان خارج می شوند.
این نشست
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه پنج رییس و سه مشاور خود برای حضور در چند نشست و بازدید از شهرستان های خوزستان و بررسی مشکلات و ظرفیت های این استان از جمعه شب در سفری 2 روزه وارد خوزستان شدند.
خوزستان بیش از یک میلیون دانش آموز دارد که 45 هزار و 797 معلم آموزش آنها را بر عهده دارند.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.