به گزارش ایرنا، محمود جعفری روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: این مجتمع در زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع احداث و تاکنون 200 میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.
وی اظهار داشت: برای تکمیل این مجتمع که در آن کارگاه های تخصصی و آزمایشگاه پیش بینی شده 50 میلیارد ریال دیگر نیاز است.
جعفری اضافه کرد: این آموزشگاه مطابق استانداردهای روز تجهیز و به مدت پنج سال، سالانه 10 میلیارد ریال برای انجام فعالیت های آموزشی آن از طرف نیروگاه اتمی بوشهر پرداخت شود.
مدیر پروژه های نیروگاه اتمی بوشهر گفت: با مشارکت آموزشگاه های موفق تهران، بهترین و بالاترین کیفیت آموزش در این مجتمع لحاظ خواهد شد.
استاندار بوشهر گفت: در اجرای مسئولیت های اجتماعی نیروگاه اتمی بوشهر مجتمع آموزشی شهدای هسته ای با همت سازمان انرژی اتمی ایران در بوشهر در دست ساخت است و به صورت هیات امنایی وابسته به نیروگاه اداره و مدیریت می شود.
عبدالکریم گراوند افزود: در مدیریت این مجتمع آموزش و پرورش استان هم می تواند با انتخاب مدیر، کادر آموزشی و مدیریتی، به نیروگاه اتمی کمک کند.
استاندار بوشهر اضافه کرد: این مجتمع آموزشی باید به صورت هیات امنایی وابسته به نیروگاه اتمی مدیریت شود و رئیس نیروگاه و مدیرکل آموزش و پرورش و شمار دیگری از مسئولان استانی جزو هیات امنا این مجتمع آموزشی باشند.
گراوند یادآور شد: اداره کل آموزش و پرورش استان هم می تواند مدیر، معلم و سایر کادر اداری و آموزشی را در اختیار این مجتمع قرار دهد و مردم بوشهر هم این خدمت نیروگاه را فراموش نخواهند کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان گفت: ارتقای میانگین نمره امتحانات نهایی دانش ‌آموزان استان بوشهر از افتخارات آموزش و پرورش در سال تحصیلی 96-97 است.
گراوند اضافه کرد:همچنین استان بوشهر در حوزه سوادآموزی نیز رتبه خوبی دارد و انتظار می رود این حوزه در استان تقویت شود.
وی با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: آموزش و پرورش به تنهایی نمی ‌تواند بار سنگین بازگشایی مدرسه ها را به دوش بکشد برهمین اساس همکاری فرمانداران، بخشداران ودهیاران در این زمینه ضروری است.
استاندار بوشهر یادآورشد: به منظور اجرای با کیفیت برنامه های بازگشایی مدارس، اعتبار مربوط به این موضوع به موقع پرداخت می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس به مشارکت، همکاری و هم افزایی سایر دستگاه ها نیاز دارد.
ناصر کرمی افزود: استان بوشهر در چهار سال گذشته از جمله پنج استان برتر در زمینه اجرای پروژه مهر و بازگشایی مدارس معرفی شد و انتظار می رود امسال نیز با همکاری همه مسئولان این زمینه در استان فراهم شود.
وی ادامه داد: امسال پروژه مهر و ستاد بازگشایی مدارس در کارگروه های پنج گانه از جمله ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی، تعمیر و تجهیز مدارس، تبلیغ و اطلاع رسانی، تایید صلاحیت مدیران و نظارت و ارزیابی فعالیت خود را آغاز کرده است.
کرمی در باره شاخص های موفقیت آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی خرداد یکی از شاخص های موفقیت آموزش و پرورش به شمار می رود که استان بوشهر امسال با افزایش 48 صدم نمره میانگین نمره دانش آموزان در امتحانات نهایی پیش دانشگاهی روبرو بودیم.
وی اضافه کرد: طرح هجرت در سال های متمادی با همکاری نهادهای دیگر در کنار آموزش و پرورش در تابستان اجرا می شود که هزینه پیشنهادی طرح هجرت 3 دانش آموزان برای سال جاری و بکارگیری آنها براساس مهارت های شغلی 14 میلیارد ریال برآورده شده است.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.